32656Yunoha42 veel bestuurders kennen niet àl de

Q&@Q
RÉGELS, DIE
OOK NOG WEL EENS VERANDEREN,
DÙS OVERTREDEN ZE DIE VAAK?! Daar komt nog bij
dat èlk vóertuig 'n autonome entiteit is, dus als twee voertuigen
tegelijk hetzelfde kruispunt naderen, kunnen de chauffeurs hun bedoelingen
onduidelijk weergeven en bòtsen!? Zelf-rijdende auto's kunnen echter allemaal met elkaar
verbonden worden! Als twee van die voertuigen hetzelfde kruispunt naderen, zijn ze niet ècht twéé
aparte entiteiten, want ze maken beide deel uit van één en hetzelfde algoritme? De kàns dàt ze slecht
communiceren en òp elkaar bòtsen is dus veel kleiner! En als het ministerie van Verkeer en Waterstaat
besluit om 'n verkeersregel te veranderen, kùnnen àlle zèlf-ríjdende auto's heel gemakkelijk geüpdatet
worden, allemaal op hetzelfde moment, en tenzij er 'n bug in 't program zit, zùllen ze die nieuwe regel
àllemáál keurig gaan vòlgen! Er gebeurt min of meer hetzelfde als de Wereldgezondheidsorganisatie 'n
nieuwe ziekte of iets dergelijks vindt of als een laboratorium een nieuw medicijn produceert. Dàn ìs 't
bíjna ònmógelijk òm die nieuwe informatie bij àlle menselijke artsen in de wereld te krijgen. Maar zèlfs
àls er 10 miljard AI-artsen op de wereld zijn - die èlk de gezondheid vàn één menselijk wezen in de
gaten blijven houden - kun je díe àllemáál in 'n fractie van 'n seconde updaten èn ze kùnnen hùn éigen
feedback over nieuwe ziekten of medicijnen allemaal aan elkaar doorgeven. Die potentiële voordelen
vàn connectiviteit & updatebaarheid zijn zó enórm dat 't in elk geval
op sommige werkterreinen lógisch kan worden
om àlle mensen te vervangen door computers,
zelfs als sommige individuele mensen
het nòg àltijd béter dóen
dàn de machines.
11 sep 2018 - bewerkt op 13 sep 2018 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 79 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende