33044AG139 volgens de kabbalisten is alle tesjoewa
UITEINDELIJK
TESJOEWAH NAAR BINAH,
NAAR DE EERSTE HEE VAN 'DE G DSNAAM'?
Dìt aspect van G d representeert 'n kosmische moederschoot,
de grote moeder van het universum! Het is onze afstand vàn díe àltijd vóedende
en ònderhóudende wortel die onze ballingschap vertegenwoordigt. Maar niet àlléén wij zijn in ballingschap!
De SJECHINAH zèlf, de tweede HEE van YaHWeH & de moeder v/d lagere werelden, is met haar kinderen
in ballingschap gegaan? Ìn degene die terugkeert wordt zowel Israël, de verloren kóningszoon herkend,
als de Sjechina in ballingschap, de tweede HEE die in ballingschap afgesneden is v/d andere 3 letters
v/d "G DSNAAM": zij is al de verloren prinses, wier terugkeer in het Paléis de uiteindelijke verlossing
ÌS? Dus onze droomtáál van verlossing is zowel die van Móeder & Dòchter, als van Váder & Zóón!!!
In TESJOEWAHzijn wij als de eigenzinnige zonen die terugkeren naar ònze koninklijke vader...
Wij zijn ook de vonken van het Sjechina-licht teruggebracht in de moederschoot. Tesjoewah
is aldus te vinden in de feesten van het jaar: de oersprookjes uit de eerste 'oertijden'? I/d
jaarlijke feestcyclus is er dan ook een periode die gewijd is aan 't proces van tesjoewah,
nl. de 40 dagen die hùn hoogtepunt vonden in YOM KIPPOER; hoewel TESJOEWA èlke
DÀG èn íeder momènt plaatsgrijpt, begint onze jaarlijke 'ommekeer' i/d maand Eloel,
dé tíjd die genoemd is naar 't vèrs uit 't Hooglied "IK BEN VAN MIJN GELIEFDE ÈN
MIJN GELIEFDE IS VAN MIJ!" De periode van omkeer roept ons op onze daden te
overwegen, onze sterfelijkheid te be- & gedenken èn òm te kéren òp het PÀD
waar we onvermijdelijk van àfgeweken zijn. Maar uiteindelijk doelt 't op iets
wat er bovenuit gaat; het zinspeelt zowel op wedergeboorte van geest als
op 'n gevoel van eenheid met de geliefde: Mòr waakt op
uit de droom in vernieuwing
van geest & vereniging
met 'de Geliefde'
als in een
'wònder'...
Asih, man, 79 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende