33252¥2187Àls we sollicitaties laten evalueren via

Q&@
'N COMPUTER
ÈN DE COMPUTER ZÓ PROGRAMMEREN
DÀT HIJ TOTAAL NÍET ÒP RÀS & GENDER LÈT,
DÀN KUNNEN WE ERVAN OPAAN DAT DE "AIPC" DÍE FACTOREN
INDERDAAD ZÀL NEGÉREN, WANT COMPUTERS HEBBEN GEEN ONDERBEWUSTZIJN!
Het ZÀL natuurlijk niet makkelijk zijn òm 'n programma te schrijven dàt sollicitaties KÀN evalueren
ÈN je hóudt altijd het gevaar dàt de programmeurs op de ene of andere manier hùn éigen onderbewuste vooroordelen
ìn de software stòppen? Maar zodra we dat soort fouten ontdekken, is het waarschijnlijk véél gemakkelijker òm die software
te débùggen dàn òm de mensch van z'n/d'r racistische & misogyne vooroordelen te ontdoen... We zagen eerder al vaker dàt
de opkomst vàn kunstmatige intelligentie mogelijk 't merendeel v/d mensen v/d arbeidsmarkt ZÀL drùkken, onder wie chauf-
feurs & verkeersagenten (want als baldadige mensen vervàngen worden door brave algoritmen ZÀL de verkeerspolitie & meer
van dergelijke zaken bijna totaal overbodig geworden zijn)?!! Wèl zullen er misschien nieuwe vacatures komen voor filosofen,
want hùn vaardigheden - die tot nu toe weinig marktwaarde hadden - ZÙLLEN dàn ìnééns zéér gewild zijn ÈN gemist worden!
Misschien ìs filosofie dùs tòch níet zó'n slechte keuze àls je íets WÌLT studeren wat ìn de Tóekomst een goede baan garandeert??
Uiteraard zijn filosofen 't zèlden ééns óver dé juiste hàndelwíjze: 'r zijn maar weinig 'trolleyproblemen' opgelost op 'n manier waar-
in àlle filosofen zich kùnnen vinden & consequentialistische denkers als John Stuart Mill (die dáden beoordelen op de gevolgen ervan)
hèbben een héél àndere kijk op al dit soort van zaken dàn de déòntologen als Immanuel Kant (die daden beoordelen aan de hand van absolute régels)! Zóu Tesla serieus stelling moeten nemen ìn dìt soort netelige questies òm auto's te kùnnen produceren? Wellicht ZÀL Tesla dàt liever gewoon a/d màrkt óverlaten & twee zelfrijdende modellen uitbrengen: de Tesla ALTRUÏST ÈN de Tesla EGOÏST?!
In 'n noodsituatie zal de Altruïst z'n eigenaar opofferen voor 'n hóger dóel, terwijl de Egoïst àlles zal doen
om z'n eigenaar te redden, zelfs àls ut daarvoor die twee kinderen móet platrijden!
Koninklijke KLANTEN ZÙLLEN zó dé auto kunnen kopen die 't
best bij hùn favoriete filosofische dènkbéélden pàst?
Àls meer mensen de Tesla Egoïst
kopen, kùn je Tesla dáár
moeilijk de schuld van
geven! De klant
blijft ìmmers
kóning?!
14 nov 2018 - bewerkt op 19 nov 2018 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 79 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende