33345Y21107 Op de langere termijn kunnen de data-
GIGANTEN
DE GEHEIMEN
VAN HET LEVEN
HACKEN ZODRA ZE GENOEG
DATA EN COMPUTERVERMOGEN HEBBEN, WAARNA
ZE DIE KENNIS NIET ALLEEN GEBRUIKEN KÙNNEN ÒM KÉUZES VOOR ÒNS
TE MAKEN ÈN/ÒF ÒNS TE BLIJVEN MANIPULEREN, MAAR ÓÓK ÒM ÒRGÁNISCH
LÉVEN TE MODIFICEREN ÈN ÀNÒRGANISCHE LEVENSVORMEN TE CREËREN!
Voorlopig zullen de giganten misschien nog wel reclame móeten blíjven verkopen
om hùn inkomsten op peil te houden, maar ze taxeren apps, producten en bedrijven
vaak meer op de data die ze binnenhalen dan op het gèld dat ze inbrengen?!
'n Populaire app hoeft geen goed businessmodel te hebben ÈN màg op de korte termijn
zèlfs verlies maken, zolang hij maar data opzuigt, want dàn KÀN hij immers miljarden wáárd zijn!?
Zèlfs àls je niet meteen zóu wéten hóe je àl die data wìnstgévend kùnt máken, dàn nòg ìs 't GÓED
òm ze in huis te hebben, wànt ze zóuden weleens cruciaal kunnen blijken bij 't verder beheersen
ÈN òmvòrmen vàn òns léven in de Tóekomst! YNH kan niet met zekerheid zeggen dat de datagiganten
híer expliciet zó over nadenken, maar úit hùn gedràg valt op te maken dat ze het verzamelen van gegevens
waardevoller vinden dàn simpele dollars & centen... Voor gewone mensen zal het heel moeilijk worden
òm zich TÉGEN dít proces te verzètten? Nú àl VÌNDEN menschen 't geen enkele PÙNT òm hùn meest
waardevolle eigendom - hun persoonlijke gegevens - wèg te geven in ruil voor grátis e-maildiensten &
geinige kattenfilmpjes! 't Hééft best wel wat wèg van Afrikaanse & indiaanse stammen die onbewust (!)
hele landen aan Europese imperialisten verkochten voor wat kleurige kralen
& goedkope snuisterijen...
Asih, man, 79 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende