33640Y21194 dat wil echter nog niet zeggen dàt díe
WÀRMLÀNDSE MANÍER VAN DOEN EN LATEN OBJECTIEF ÓÓK SUPERIÉUR ÌS!
De Warmlanders kùnnen misschien wel 't één en ander leren vàn de Kóudiërs & àls de omstandigheden veranderen -
àls 't Warmlands Bedrijf uitbreidt naar 't buitenland en er vestigingen opent in verschillende landen -
KÀN diversiteit inééns een waarlijk enorm pluspunt worden & blijven?
Ten tweede kunnen culturalistische beweringen heel goed empirisch onderbouwd worden
als je onduidelijke maatstaven hanteert en 'n duidelijke tijd & 'n duidelijke plaats aanhoudt,
maar mensen doen maar àl te váák heel algemene culturalistische uitspraken die dus eigenlijk
ook nèrgens op slaan?!! Zo is de bewering dat de Koudische Cultuur minder tolerant is t.o.v. Openlijke Uitbarstingen
van Woede dàn de Wàrmlandse Cultuur 'n redelijke claim, maar 't is alweer 'n stuk mìnder RÉDELIJK om te zeggen
dat de islamitische cultuur héél intolerànt is! Die laatste bewering ìs immers veel te váág?
Wàt bedôelen we met 'ìntolerànt'?
Intolerant ten opzichte van wíe òf wàt?
'n Cultuur kan intolerant zijn t.o.v. Religieuze Minderheden & Afwijkende Politíeke Méningen,
maar tegelijk heel tolerant omgaan met dìkke mensen of óuderen! En wàt bedoelen we met 'islamitische cultuur'?
Hebben we dàn óver 't Arabisch Schiereiland i/d 7de eeuw? 't Ottomaans Rijk i/d 16de eeuw? Pakistan i/h begìn v/d
21ste Ééuw? Bóvendíen: wàt zíjn criteria? Als we tolerantie ten opzichte van religieuze minderheden belangrijk vinden & 't
Ottomaanse Rijk anno 16de eeuw vergelijken met 't 16de-eeuwse West-Europa, zouden we daaruit concluderen dat de islamitische
cultuur extreem tolerant is. Als we echter 't Afghanistan v/d Taliban vergelijken met 't huidige Denemarken zouden we tot 'n heel andere conclusie komen! 't Grootste Probleem met Culturalistische Beweringen is echter dat ze ondanks hun algemene aard maar al te vaak ge-bruikt worden òm voorbárig te oordelen óver individuen?! Als 'n geboren Warmlander & 'n Koudische immigrant op
dezelfde baan solliciteren bij 'n Wàrmlandse Firma, KÀN de báás 'n voorkeur hebben voor de Warmlander,
omdat Kóudiërs 'kil & weinig sociaal' zijn. Zèlfs àls dàt statistisch gezien júist ìs,
kan de solliciterende Kóudiër als persoon
wel véél hartelijker ÈN gezèlliger zíjn
dan de Wàrmlandse sollicitant!
Asih, man, 79 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
-
O
24 jun 2024
47706155Dus in tegenstelling tot Sjmoe’ël, die was
-
O
23 jun 2024
47705 Dawiedewiedewied, De Tegenkoning voor onze
-
O
23 jun 2024
47704 154 Na ruim vier uur lezen & praten neemt Ad
-
O
23 jun 2024
47703 In ‘t Bijbelboek Sjmoe’el breekt de tijd aan
-
O
23 jun 2024
47702 Maar in het Verhaal is ‘t niet de Rechter…
-
O
23 jun 2024
47701152 De Profeet Sjmoe’el? ‘t Verhaal van David
-
O
22 jun 2024
47700151 In de Verhalen van en over YÈSJ in ‘t NOT
-
O
22 jun 2024
47699150/12Dawiedewiedewied, koning van Israël: zó
-
O
22 jun 2024
47698Is Mo dan wel zo’n heilige? Ook hij werd toch
-
O
22 jun 2024
47697149 BB, vanaf het Haegs Hubertusduin reageer
-
O
22 jun 2024
47696 Ik wil, zoals je weet, begrijpen in welke
-
O
21 jun 2024
47695 Mosjeh, Matai, Lama: waaròm, wanneer, hoe èn
-
O
20 jun 2024
47694148 G d is bij ‘m & ZÈGT: “Dit is ‘t Lànd dat
-
O
20 jun 2024
47693 Het Verhaal van Mosjeh & z’n Volk is dus ook
-
O
20 jun 2024
47692146 Als hij daar beneden het Gouden Kalf ziet
vorige
volgende