33803Y21325 Hiervoor zijn neurologische redenen:

Q
HET
VOLWASSEN BREIN
ÌS WELISWAAR FLEXIBELER
EN VERANDERLIJKER DÀN WE ÓÓIT
DÀCHTEN, MAAR IS ALTIJD NOG MINDER KNEEDBAAR
DÀN HET TIENERBREIN?! Het is en blijft een hoop WÈRK om nieuwe
"neuronenstormverbindingen" te máken & symapsen te verleggen!? Maar i/d 21ste eeuw
kunnen we ons nauwelijks de 'stabiliteit' van ooit veroorloven! Als je probeert om vàst te houden
aan een stabiele identiteit, báán òf wéreldbeeld, dàn LÓÓP je 't risico dàt je HÓPELÓÓS àchterblijft?
Aangezien de levensverwachting waarschijnlijk stíjgen ZÀL, zullen we dàn misschien nog wel decennia
moeten gaan doorbrengen àls 'achterlijk fossiel'!? Òm ertoe te blíjven dóen - niet alleen in economisch,
maar vooràl óók in sociaal opzicht - zullen we in staat moeten zijn òm constant bíj te blíjven léren ÈN ònszèlf
ahw. ÒPNÍEUW úit te vinden. Als vreemd het nieuwe normaal wordt, zoals ooit b.w.v.s. in 'inkeer'/'bekering' e.d.,
moeten we, om in zo'n wereld nog voldoende te kunnen overleven & 't te rèdden wèl heel wat meer flexibiliteit nódig
hebben & 'n veel groter emotioneel évenwicht?!! Je ZÙLT herhaaldelijk 'n deel van je eigen experiment moeten leren loslaten
en je thuis moeten gaan leren voelen 'in het ònbekende'! Helaas is 't veel moeilijker òm kinderen
te leren 't onbekende te omarmen en hun geestelijke evenwicht te bewaren dan om ze
natuurkundige vergelijkingen te leren of de oorzaken v/d Eerste Wereldoorlog.
Veerkracht is nog niet iets wat je alleen maar kunt leren uit één boek
of in 'n lès? Veel leraren hebben zelf niet de mentale flexi-
biliteit die deze 21ste eeuw vereist, omdat ze zelf
'n product zijn v/h óude onderwijssysteem!
De onderwijskundige lopende-
bandtheorie is 'n erfenis
v/d industriële
revolutie...
04 feb 2019 - bewerkt op 07 feb 2019 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 79 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende