35743hk249 Gerechtvaardigd
Q
BIJ YÈSJ IS ZÍJN LEVENSGESCHIEDENIS ÚITGANGSPUNT!
Weliswaar werd deze geschiedenis váák mythológisch úitgelegd, maar het àfsterven en weer ontkíemen
van de graankorrel vormt HÍER níet HÈT úitgangspunt, maar is slechts een Bééld van zíjn lévenslòt? Dé kèrn
van het christelijk geloof is niet dat hier een dóde ìs òpgestaan als vóórbeeld voor àlle stervelingen. Waar het
híer om gaat is dat júist híj die gekruisigd was, òpgewekt ìs! Als de opgewekte niet de gekruisigde was, dàn
zou hij in het gunstigste geval 'n begrìpstéken zijn, 'n ideogram, 'n symbool? Het paasgebeuren mag dus
níet op zichzèlf worden beschouwd. Wíj worden er veeleer toe gedwongen òm ÒPNÍEUW te vrágen wíe
YEHOSJOEAH wàs, wàt zíjn boodschap, zijn òptreden en zijn lòt wàs ÈN dàn natuurlijk óók te vragen
wíe wíj zijn & wat voor òns de consequenties zijn? Dé 'éérstgebórene uit de doden' mag de Messias
van de vermoeiden ÈN belàsten niet verdringen! Pásen òntkràcht 't kruis niet, maar bevestigt het!
De paasboodschap roept dus niet op tot aanbidding van 'n hemelse cultusgod die 't krúis àchter
zich geláten hééft! Zij roept òp TÒT návòlging òm ìn gelóvig vertrouwen ìn te gaan òp DÉZE
Yesjoea ÈN zíjn boodschap & òm het éigen leven vòrm te geven volgens de máátstaf vàn
DÉZE gekrúisigde! De boodschap van de opwekking máákt nl. dúidelijk wat helemaal
niet te verwachten víel, namelijk dàt DÉZE gekruisigde ondanks àlles gelíjk had!
G d kóós partíj voor hèm díe zich gehéél òp hèm verláten hàd, díe zíjn leven aan
òns GEGÉVEN hééft vóór de zaak van G d ÈN van de mènschen?!! G d nàm het
vóór hèm òp & niet voor de joodse hiërarchie! Híj beáámde zijn verkondiging,
zíjn òptréden, zíjn lot.
Asih, man, 79 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende