35745hk251 zó zíen de gelovigen steeds duidelijker
Q
ÌN
DÀT IN YESJOE
DE SPOEDIG TE VERWACHTEN
NIEUWE WÉRELD VAN G D ÀL AANGEBROKEN ÌS
ÌN ÒNZE DÓÓR ZÒNDE EN DÓÓD GETÉKENDE WÉRELD:
zíjn nieuwe léven hééft de universele heerschappij van de dóód GEBRÓKEN!
Zíjn vrijheid heeft dàt wáárgemáákt, zíjn wèg hééft de próef dóórstáán. En steeds duidelijker
tréédt de betrèkkelijkheid naar vóren, níet àlléén vàn de dóód, máár óók vàn de Wèt & de Tèmpel?!
De christelijke gemeente - éérst de hellenistisch-joodse gemeente & vervòlgens met name Sja'oel Paulos
mèt de héiden-christenen - zàl dáárúit ìn tóenémende máte consequenties trekken: dóór YÈSJ tòt het léven
geróepen èn tòt vríjheid bevríjd! Bevrijd vàn àlle màchten van 't éindige, vàn Wèt, Schùld èn dóód! Dáár waar
voor het joodse Vòlk Wèt èn Tèmpel STÒNDEN, dáár staat voor de christenen steeds duidelijker dé
CHRISTOS, díe de zaak van G d èn vàn de mènsch vertegenwoordigt!? Waar de Jóden nog wàchten òp VER-
VÙLLING, daar is zíj àl áánwézig ìn déze éne! En wàt betékent dat vóór díe Éne? Eretitels? Want die persoon
van Yesjoe is ná Pásen héél concréét "dé máátstàf gewòrden vóór hèt Ríjk vàn G d": voor de relatie van die
mens tot z'n Mede-Mènsch, tot de sámenléving, tot G d! De zaak van YESJ kàn nú niet meer wòrden lòs-
gemaakt vàn zíjn persoon. 't Gìng i/h christendom al van meet af aan niet slèchts òm idealistische ideeën
van blíjvende wáárde, maar heel reëel om 'n persoon vàn blíjvende wáárde, om Yehosjoea haNotzri!
Zo kan men zeggen dat die zaak van YESJ die dóórgáát, àlleréérst dé pèrsóón van Yehosjoeah
ìs, die voor de gelovige òp úníeke wíjze zìnvòl, LÉVEND, vàn wáárde, relevànt, èffectíef blíjft.
Die zelf 't gehéim van zijn geschiedenis ópent & zó 't geloof in hèm mógelijk máákt:
de belijdenis bij dóóp & avondmaal, ìn verkòndiging
èn LÉÉR, de acclamatie i/d eredienst &
de proclamatie tegenover de wereld.
En al héél gauw zou ook
het getuigenis vóór
hèt Gerècht
vòlgen.
Asih, man, 79 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende