40416YD52Als de wetenschap gelijkheeft & ons geluk

QQleQ

BEPAALD WORDT DOOR ONS BIOCHEMISCH SYSTEEM,
dan is de enige weg naar duurzame voldoening ‘t manipuleren van dat systeem.

Vergeet economische groei, sociale hervormingen en politieke revolutionaire hervormingen:
òm het geluksniveau wereldwijd te verhogen moeten we de menselijke biochemie aanpakken?

En DÀT ìs ook precies waar we de laatste decennia mee begonnen zijn!

Zo’n 50 jaar geleden kleefde er een zwaar stigma aan psychiatrische medicatie?

Inmiddels is Dàt Stigma er onderhand wel af. Of we het leuk vinden of niet, ‘n stijgend percentage v/d bevolking slikt regelmatig psychiatrische geneesmiddelen, niet alleen om ontwrichtende geestesziekten te verlichten, maar ook om meer alledaagse depressies te verlichten en de incidentele dip het hoofd te bieden...

Steeds meer scholieren zijn bv. a/d stimulerende middelen, zoals ritalin. In 2011 gebruikten 3,5 miljoen Amerikaanse kinderen medicijnen tegen ADHD (attention deficit hyperactivity disorder).


I/h UK steeg dat áántal van 92.000 in 1997 tot 786.000 in 2012. Oorspronkelijk was ‘t middel bedoeld om aandachtsstoornissen te behandelen, maar tegenwoordig nemen volkómen gezonde kinderen dit soort medicijnen in om hun prestaties te verbeteren, zodat ze kunnen voldoen aan de stijgende verwachtingen van leraren en ouders.

Veel mensen hebben hier grote bezwaren tegen en voeren aan dat het probleem niet bij kinderen ligt, maar bij het onderwijssysteem.

Als leerlingen last hebben van aandachtsstoornissen, stress en lage cijfers moeten wij dat misschien wijten aan achterhaalde lesmethoden, overvolle klassen en een onnatuurlijk jàchtig levenstempo!

Zouden we niet beter de scholen kunnen veranderen dan de kinderen? ‘t Is interessant om te kijken hoe deze argumenten zich ontwikkeld hebben. Er wordt al vele duizenden jaren gehakketakt over onderwijsmethoden.

V/h oude China tot ‘t Victoriaanse Groot-Brittannië had iedereen z’n Éigen Líevelingsmethode & was iedereen fèl tégen alternatieven. Maar tot nu toe was iedereen ‘t in ieder geval ééns over één dìng: om het onderwijs te verbeteren, moeten we de scholen veranderen!

Nú zijn er voor het eerst i/d geschiedenis mensen die ‘t efficiënter vinden om de biochemie v/d leerlingen aan te passen.
04 jul 2021 - bewerkt op 08 jul 2021 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 79 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende