40746 Y329 Dit ¨W{h}atson?¨ Idéé Is Voor Een Deel~
QQleQ
AL DOORGEVOERD
OP SOMMIGE AFDELINGEN KLANTENSERVICE
met behulp van ´n systeem dat is ontwikkeld door de Mattersight Corporation uit Chicago.
Mattersight prijst zijn producten aan met de volgende aanbeveling:
´HEB JE OOIT IEMAND GESPROKEN MET WIE JIJ METÉÉN ´N KLÌK HAD?
DAT MAGISCHE GEVOEL IS HET RESULTAAT VAN EEN PERSOONLIJKE CONNECTIE. MATTERSIGHT CREËERT DÀT GEVÓEL ÈLKE DÀG IN CALLCENTERS
OVER DE HELE WERELD.´
Als je de klantenservice belt met een verzoek of een klacht,
duurt het vaak een paar seconden om je telefoontje dóór te schakelen
naar ´n medewerker.
In ´n Mattersight-systeem wordt je belletje doorgeschakeld door een slim algoritme.
Eerst vertel je waarom je bèlt!
´t Algoritme luistert naar je probleem, analyseert de woorden
die je gebruikt en de toon van je stem, en haalt daar niet alleen je huidige emotionele staat uit,
maar ook je persoonlijkheidstype, dus of je introvert bent, extrovert,
rebels of meer afhankelijk.
Op basis van deze
informatie stuurt ´t algoritme jouw telefoontje dóór naar de medewerker
die ´t bèste pàst bij jouw stemming èn je persoonlijkheid?!
´t Algoritme wéét of je
´n empathisch iemand nodig hebt
die geduldig naar jóuw klàchten luistert, òf ´n rationeel no-nonsensetype
dat je de snelste technische oplossing
kan geven!
´n Goede match
zorgt niet alleen voor blijer klanten,
de afdeling Klantenservice verspilt zó
óók nog eens mìnder
tíjd en
gèld.
Asih, man, 79 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende