41001 SH25 Advertenties Reclames Propagandadaïsme
¨KUKELEKU¨
OP MACRONIVEAU
BRACHT MEN DE NEOKLASSIEKE THEORIE
VAN DE MARKT ALS OPTIMALE TOEWIJZINGSMODUS VAN MIDDELEN
IN STELLING?
Juist zoals
in de economie
de vrije markt werd gezien als
de beste weg naar economische groei en welvaart,
zo, stelden zij,
is ook het religieuze veld
een vrije religieuze markt van vele,
MET ELKAAR CONCURRERENDE RELIGIEUZE GROEPERINGEN
DE BESTE GARANTIE VOOR EEN OPTIMALE BEANTWOORDING
VAN DE VRAAG NAAR
RELIGIE!
Die vraag ìs
immers zeer divers
en de aanbi{e}d{d}ers moeten door concurrentie fit gehouden worden...
Nog meer dan in de economische markt ´t geval is, wordt de religieuze markt echter scheefgetrokken door monopolies èn door
staatsinterventie?
De grote kerken,
die vanwege hun luiheid en bureaucratie terrein dreigen te verliezen,
zijn altijd geneigd om nieuwe concurrenten te discrediteren èn desnoods ook met geweld
v/d markt te verwijderen!
De secularisatie in Europa
tegenover de non-secularisatie i/d VS
zien zij als ´n bevestiging vàn hùn theorie... De staatsgeleide monopolistische markt @EU
werkt suboptimaal in vergelijking met de pluralistische,
vrije markt i/d USA?
Over deze kwestie
werden al minstens twee debatten gevoerd!
Telkens benadrukte men hier tegenover critici dat pluralisme vitaal maakt en niet de oorzaak is van secularisatie? De stelling blijft echter
empirisch omstreden.
´t ´Rational choice´-paradigma
van religie is steeds onthaald op bergen van kritiek!
´t Lijkt inderdaad vreemd om religieus gedrag te denken als geleid door rationele keuzen?
Ook de stellingen die de aanhangers van dit paradigma verdedigen, zoals de luiheid v/d grote kerken
& ´t belang van strikte starters, roept
veel weerstand op.
Wat is wel
of niet relevant i/d kritieken?
Je kunt moeilijk aan alles
tegelijk GELOVEN?!
Wat Mor ´t meest irriteert in reclames,
advertenties & propaganda zijn die rare stemmetjes,
misbruik van fotografie & opgelapte leugens: OMO WAST WITTER,
DE SMAAK IS RAAK, HEIL AAN
DE FÜHRERS?
Zo ook met godsbeelden,
bedrieglijke argumenten & fantastisch opjuttende {verruttende} ´argumenten´!!!
Alsof immer, overal, altijd weer de grootste schreeuwers, verkrachters, véélbestraffers & -verdieners
hèt gelijk in pacht hebben?
Brullend,
brallend, lallend,
verleidelijker, gevaarlijker & winstgevender...
Met als ´t niet werkt de knuppel erover of ´n speciale behandeling
met hun martelwerktuigen, boetes
& executies....
Of ´t aloude alcoholisme,
barbaarse chemicaliën, drugs, economismes, financialisme, geilheid, huichelen
& idiotie? Daar zit ´m de crux: hoe ga je afdoende òm met haatpropaganda, hypocrisie,
genocide & brain-wash-praktijken waar ook ter wereld! Paradoxaal Poetinisme, Jonge Oenen,
fascisme, fanatiek communisme of ´n doorgedraaid, platgewalst, pervers pornografisch
perskabaal vol hackers, fakers, fuckers
& ´t tartaars terrorisme...
Alsof de wereld
uit niets ànders meer
zou kunnen bestaan dan tv privé, boulevardjournalisme, geflodder,
gefladder, gekladder & de litanie vol venusheuvels, lulsmoesjes, sterreclame, advertentiemonopolies
en ´t eeuwige politiek correcte gewauwel van missende bonnetjes, verdwaalde notities, verwilderende
verwarde politici en cherrycadetjes met hun chroomlegereenheden, massa-executies, vluchtelingenlegioenen & overtollige massaproductie, de plastic oceanen,
luchtvervuilingen, blikkendoosjesaanbidders, lawaai,
geknal, gelal & gelul ´van boven´! De Hamannen,
´hemen´, heilssoldaten, einsatzcommando´s,
stormtroepers, veulpoepers
& pinautomaten...
Asih, man, 79 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende