42091333jl´n Tweede probleem is dat ´t informatie-



QQleQ
AANBOD ZÓ STÈRK GEGRÓEID ÌS,
DÀT DE CONSUMENT NÓÓDGEDWÒNGEN SELECTEERT,
WAARDOOR DE UNIVERSITEIT NÚ VOORTAAN WÈL MÓET GAAN
BLIJVEN CONCURREREN MÈT ÀNDERE
ÁÁNBÍEDERS VÀN
INFORMATIE?
Vrijwel àlle
disciplines benádrùkken
dááròm wàt hùn informatie máákt tòt dé bèste díe èr ìs:
hùn methóde! De oudheidkunde laat dìt echter àchterwége, zodat veel mensen denken
dat er in dàt vàk géén wétenschàppelijke methóde ìs èn
dàt íederéén wel ´n bijdrage
kàn léveren?
Dàn is dáár
óók àlle rúimte
voor ´kwikwekwakhistorici´!
Als dan ook nog eens de bèste informatie verbòrgen wordt òp betáálsites
terwijl digitaliseringsprojecten rechtenvríje {lees: verouderde} literatuur online plaatsen,
moet je er niet van òpkijken àls àllàng weerlegde interpretaties, zoals Yèsj
als ´mythisch figuur´, wéér
terùgkeren?!
Aufklärung
braucht Reichweite,
maar oudheidkunige disciplines,
die betekenisloos zijn zolang de inzichten
niet toegankelijk zijn voor de burger, zijn niet met hun tijd méégegaan.
JL zou ons ook op deze plaats dan ook nog dolgraag allemááΔΊ een ladder van titels
willen geven waarmee je zó vèr naar de wetenschap kunt klìmmen als ´n íeder
zèlf maar wìl! Éérst zou hij ons dan de populair-
wetenschappelijke boeken noemen,
waarin de feiten staan
gepresenteerd?
Op dit
éérste niveau - zeg
maar dat v/h tijdschrift Kijk
& de algemene uitleg o/d wandborden van een museumzaal -
gaat de wetenschap op haar hurken zitten & veréénvoudigt ze de zaken òm interèsse te wekken?! Daarna zou hij ons de populair-wetenschappelijke titels noemen waarin
die methode uitgelegd werd. Dit is ´t niveau van Natuur-
wetenschap en techniek
& de uitleg bij
de voorwerpen in de vitrines
in ´n museum, waar we
naar de wétenschap
omhóóg worden
getrokken.
Vanaf
dit tweede niveau
zouden we nu dàn zo ongeveer
allemáál al gereed moeten zijn òm de grènzen
v/d wetenschap te verkennen & JL zou je ook nog
enkele titels hebben kunnen suggereren?!!
Lezen, schrijven, begrijpen,
waarderen, blijven leren & zelf je eigen gevolgtrekkingen
uit willen testen, uitproberen & dóórgaan met leren & kunnen beweren:
wàt ìs moóier, leuker, fijner &
´verantwoordelijker´
dan dàt!

Ìs
dit óók
niet de taak
van boeiende onderzoekende ´dag~
boeken´, mensenlevens & tevens ´de mensheid´
die al miljoenen jaren blijft migreren in geest & daad op de hoek van èlke straat, steeg & landweg?
Wie ermee ´rondlift´ moet zich wel aanpassen aan talen
& talloze dialecten, tijden & constant veranderende
situaties binnenìn
& rondòm
ons?
Speciaal
in de megalomane
dictatoriale dominanties v/d Terreurtrumpen,
Pestpoetins, Huilhitlers, Steelstalins, Megamao´s, Dreigdutertes, Moddermodi´s,
DeLePens & de populistige ´Hadjememaars, Juichjanmaten, Darkroomjubelpimmen,
Gekke Geilgeertjes, Corruptecherrycadetjes, Sterreclames èn hùn bijna eeuwige propagandada-
gekkenhuizen´ vol paranormale superpopulistische poppen-
kasten, queersexgaykutkermissen,
multimegamassatourismes &
fundamenteel fröbelende
fascistische falende
¨Neubauten¨
...

sneaky
cool!
geschokt
19 jul 2022 - bewerkt op 27 jul 2022 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 79 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende