44212/207 ’t Dubbelzinnig compliment in Tacitus’
QQleQ
LATERE ERKENNING
VAN DE MYSTERIEUZE
MACHTIGE KRACHT VAN ONZICHTBAAR
MONOTHEÏSME GAF JOSEPHUS ‘N AANKNOPINGSPUNT
OM DE GOJIEM KÈNNIS BIJ TE BRENGEN OVER DE WAARHEID VAN JÓDEN EN
HET ✡️ JODENDOM?
Het waren mensen
en geen monsters {dat moest
kennelijk uitgelegd worden} - gùnst, ze zouden
zelfs toga’s kunnen dragen zoals hij - en hun
godsdienstige plechtigheden & rituelen
waren menselijk & hoogstaand,
niet langer meer
sinister &
smerig.
Ervan uitgaand
dat Tacitus’ overtuiging
dat Joodse ouders niet geëerd werden
door hun kìnderen, en andersom, al gemeengoed was
onder de Romeinse elite, dééd Josephus wat hij kòn om ook maar duidelijk te maken dat in werkelijkheid het tegengesteld waar was: dat de vreugde en voornaamste deugd van Joden was om
‘Ònze Kinderen Goed Op Te Voeden’ èn ‘ONS TE GAAN
BLÍJVEN HOUDEN AAN DE WETTEN DIE ONS ZIJN
GEGÉVEN EN DE REGELS VAN VROOMHEID NÁ
TE LEVEN DIE AAN ONS
OVERGELEVERD ZIJN.’
Diefstal is ons vreemd,
zo gáát hij verder om de àl
vroeg bestaande lasterlijke reputatie van de
economische immoraliteit van Joden te
weerleggen, net als oorlogen & zelf-
verrijking, want ‘WIJ SCHEPPEN
GEEN BEHAGEN IN
KOOPWAAR OF DE WERELD
BAN DE HÀNDEL, WANT ÒNS THUISLAND
IS VÈR VAN DE ZEE EN HET IS EEN VRUCHTBAAR LAND
DAT WIJ GRAAG BLIJVEN
BEWERKEN‘
...
Asih, man, 79 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende