45030 ’67 De gereformeerde ethicus Frits de Lange
QQleQ
SCHREEF IN
HERVORMD NEDERLAND: “KUITERT
STELT IN ZIJN BOEK 📖 DAT GELOOFSTAAL
VAN A TOT Z één METAFYSISCHE SYMBOLIEK IS,
MAAR HIJ MAAKT EEN UITZONDERING VOOR DE UITSPRAAK
‘G D ÌS’? DIE ZOU JE INEENS LETTERLIJK
MOETEN NEMEN?”
Dàt vindt De Lànge ònlógisch!
Goedegebuure trouwens óók...
Snijdt dat geen hout?
“Nee, want ik heb ‘t ‘r in dit bóek àmper óver!
In ‘t hoofdstuk over de VERZOENING stel ik zijdelings slechts nog wèl de vráág:
‘Ìs óók G d ‘n metafoor?’
Waarop ‘t àntwoord VÒLGT:
‘DÀT láát ik erbij’! WAARÒM?
Òmdàt dìt níet het ònderwerp van Déze stúdie is!
Want díe spitst zich tóe op Yesjoe?!
Overigens staat dit werk natuurlijk niet los van eerdere boeken 📚
die ik geschreven heb, met name {‘94} Zeker weten
& {‘92} Het algemeen betwijfeld christelijk ✝️ geloof!
DÁÁRÌN KÒMT DÉ GODSVRAAG UITVOERIG
AAN DE ORDE?!”
In letterlijke zin, zoals De Lànge beweert?
“HET SPREKEN OVER G D
HEB ÌK ALTIJD ‘een zóekonderwerp van beneden óver Bóven’ genoemd!?
Of ànders gezegd: wíj hèbben níet méér ìn hànden dan allerlei massa’s ‘menselijke praat óver G d!?!
Èn hèt énige wàt Er al met al Zó nu nog opzit ìs DÀT íeder vàn òns dáárméé Dé wéreld ìntrekt
èn kíjkt òf het Léven díe práát wel of níet gehéél uitvlakt, dan wel òf je er spóren vàn,
vìngerwijzingen vóór het gelóóf ìn HÈT bestáán vàn G d
ìn kàn terugvinden?!
In ZEKER WETEN staat:
‘De auteur
van dit boek kan ú DÀT ~ òf G d ìs ~
niet meedelen, want DÀT moet
ú zèlf vìnden!“
ZÓ LUIDT
ÓÓK MIJN ANTWOORD
AAN DE
LÀNGE!
Asih, man, 79 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende