45055 81"Het gesprek moet gaan om wat je te zèggen
QQLEQ
HEBT! EEN
'NIEUWE GELOOFSLEER': DÁÁR
MAAK IK MIJ DRUK OM!
Er hóeft géén consensus te zijn, maar in elk geval 'n Gesprèk?!
I/d Samen~Op~Wègkerken bestond de neiging om pluriform làngs elkaar héén te lopen!?
Díe zógenáámde pluriformiteit was de dóód voor èlk ópen Gesprèk!?
Men DÀCHT dat men elk ander er plezier mee deed, maar àls àlles màg, dàn hóeft er niks meer?! En wàt hèbben we nu nog dááráán?
Àls je sámen víert ÈN Díent moet je toch ook weten waarvoor je stáát?!"
IN '92 publiceert HW Geloven bij daglicht, verlies & toekomst van 'n traditie.
In dat boek maakte hij de balans op?
En in dezelfde periode verscheen er van z'n kompaan KUITERT 't Algemeen betwijfeld
christelijk geloof.
HK bekeek de geloofsleer van alle kanten & bleek uit al die
overblijvende brokstukken nog heel wat bruikbaars over te kunnen blijven
houden?
HW was veel radicaler! Pàs àls je de traditie helemaal overboord
ZÈTTE ontstond er óók méér rúimte?!
Dus geen vrijblijvendheid à la Den
Heyer {'Het oude dogma heeft ook recht van bestaan'!}, maar 'n nood-
zákelijke òpruiming!?
In navolging van Bonhoeffer wil Wiersinga graag
'N NIET-RELIGIEUZE INTERPRETATIE V/D BIJBEL!
Wàt de theologie zegt
móet óók dènkbaar, voorstelbaar, ervaarbaar ÈN wèrkbaar zijn om
te kunnen 'blijven'?!
MAAR WÀT
KÒMT DÁÁR
I/D PRAKTIJK
VAN TERÈCHT?
Asih, man, 79 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende