4506585 Díe páár régels maken ook meteen dúidelijk
QQLEQ
WÁÁRÒM VRÔEGER,
ZÈG MAAR IN DE DAGEN
VAN LUTHER EN CALVIJN, DIE VRÁÁG ‘Wíe
YEHOSJOEA’ {‘g d rèdt’} wàs,
níet òpkwàm!?
Er wàs
{“BLIJKBAAR/schijnbaar“}
nog géén ‘onzekerheid’, MEN WÌST HÈT, want die vier euangelies wèrden zònder
restrictie àls ìnformátie óver hèt verléden òpgevàt, àls geautoriseerde informatie ℹ️,
wànt ‘Dé bíjbel’ kòn nog géén ‘Onjuistheden’ bevatten, ook niet
als ‘t òm ‘ècht gebéurd’
gìng?!
Voor
historisch onderzoek
wàs àldùs niet alleen geen plaats, “Er Wàs
Óók Géén Behóefte Áán”!?
Bij vele
terughoudende behoudende
conservatieve ‘christenen’ is DÀT nog steeds het geval {zie Zó Óók “Vlad Raspoetin & Kirill,
Donald Duck Trump & Rudy Giuliani, Wilde
Gekke Geertjes & Cherry 🍒
& z’n Cadetjes”?}!
WAT ER SINDSDIEN
IS VERANDERD, HÓE HISTORISCH ONDERZOEK
VAN DE GROND KWÀM ÈN WÈLKE GEVÒLGEN HÈT
HÉËFT GEHÀD VOOR DE KERKELIJKE LÉÉR OVER YESJOE,
DE KERKELIJKE CHRISTOLOGIE, ZOALS ‘t in vaktermen heette,
dááróver HÉÉFT C.J. den Heyer in Opnieuw,
Wie is Jezus? Balans van 150 jaar onderzoek
naar Jezus ‘n boekje opengedaan!
Àlles staat (al bijna) erin, van
begin tot eind, en van
consequentie tot
consequentie
...
Asih, man, 79 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende