45780182 Zó’n wijs íemand zal uiteraard ‘t heilige
QQLEQ
BOEK GAAN
BESTUDEREN EN OMDAT
HÍJ WIJS IS, WORDT HIJ DÁÁRÒM
DUS OOK AL SNEL ÈÉN SCHRIFTGELEERDE
EN TOT RECHTER BENOEMD?!
Als hij
rechter wordt,
zal hij geen vrouwen laten getuigen
en als hij een opvolger kiest, dan zal hij uiteraard
íemand uitkiezen die het heilige
boek goed kent!?
Als
íemand tegenwerpt
dat dit boek ook maar doodgewoon een stapel
papier🧻📝is, en zich daar ook naar gedraagt, zal zo’n ketter
het eveneens ook niet zóvèr schoppen! Zelfs geschriften die de mensen
een onjuist beeld geven & ‘n wèrkelijkheid voorspiegelen vol misvattingen,
fouten en verdraaiingen, kunnen hun gezag niettemin
vele duizenden jaren blijven
volhouden!
De
Bijbelse perceptie
van de wereldgeschiedenis is bijvoorbeeld
fundamenteel onjuist, maar ze is wel de hele wereld 🗺 🌍 🌎
overgegaan & vele miljoenen mensen
geloven er nog steeds in
op de ene of totaal
andere manier?
De bijbel verkocht
‘n monotheïstische
versie van de geschiedenis,
waarin de wereld geforceerd geregeerd werd door
maar slechts éèn almachtige godheid, die bovenal geïnteresseerd is
in mij & m’n doen en Als er iets goeds GEBÉURT, dan moet dat dus ook
wel een beloning zijn voor Al m’n goede doen
en laten? Eventuele rampen zijn vast
en zeker dé straf voor m’n zgn.
ZÒNDEN en gebreken!
Die antieke Joden
geloofden daarom dan dus ook,
àls hun akkers verdroogden en/of
als koning Nevoechadnetsar van Babylonië Judea
binnenviel en de inwoners verjoeg, dat juist dit
bij uitstek wel goddelijke straffen
voor hun vele overgrote
ZÒNDEN moesten
zijn?!?
Asih, man, 79 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
-
O
19 apr 2023
44279258OudeLiedjes,JoligeMelodietjes,MallePietjes
-
O
19 apr 2023
44278 257 Zo’n 400 jaar later, in 386 na Chr./A.D.
-
O
19 apr 2023
44277Knijp droog, verdeel, heers & pest maar raak?
-
O
19 apr 2023
44276256Ondergronds, uit ‘t licht, was geen moeite
-
O
19 apr 2023
44275 255 Nòg frappanter (tenminste, voor wie niet
-
O
18 apr 2023
44274 254 In Vigna Randanini zijn echter kochiem
-
O
18 apr 2023
44273 253 I/d 2e/3e eeuw, toen twee rivaliserende
-
O
17 apr 2023
44268252 Vroege synagogen waren dus zeker geen
-
O
17 apr 2023
44267 251 De namen i/d Misjna zíjn die van wijzen
-
O
16 apr 2023
44266 Met àndere woorden: de prachtige, overvolle
-
O
16 apr 2023
44265 250 De tekens die om een menselijke figuur
-
O
16 apr 2023
44264249 Áán ‘t uiteinde v/d synagogevloer die het
-
O
16 apr 2023
44263 248 Geen v/d voorstellingen was willekeurig
-
O
16 apr 2023
44262 247 Moderne Joden groeien op met de aanname
-
O
15 apr 2023
44261 Sepphoris was in de 2de & 3de eeuw, toen de
vorige
volgende