47697149 BB, vanaf het Haegs Hubertusduin reageer
IK
QQLEQ GRAAG
OP JOUW BELANGWEKKENDE
VRAGEN🧐!
Als de G d
van de Bijbel zich
aan “us Mosj” bekendmaakt
bij die brandende
woestijn~struik,
noemt hij zich inderdaad
‘de G d van Avram, Yitschak
& Yakov’!
En daarmee
wil ook die verteller
in de eerste plaats🥇zeggen
dat àls je weten wilt
wat voor ‘G D’ dìt nu ís,
je te rade zal moeten gaan
bij ‘deze Verhalen over Avraham, Yitschak
& Ya’akov’!
Deze G d
is niet lòs verkrijgbaar
vàn díe Verhalen?!
En dùs
móet je ‘t GÓED
lezen!?
Woordje
voor woordje,
maar ook tussen
de regels dóór.
Want in die
op ‘t Eerste Gezicht 🥴
àl té Menselijke Verhalen
óver LÒSLATEN, ‘t VERLÀNGEN,
HYPOCRISIE, VERTROUWEN, WANHOOP
Licht ‘n GEHEIM 🤫 òp
waar hèt óver en òm ‘t zal
blijven gáán?!
Je zou
kunnen zeggen:
‘n SPREKENDE, GEESTELIJKE WERKELIJKHEID
DIE AL MET AL ZO NU DÉ BASIS ÌS GEWORDEN
EN “Doen Groeien” VÀN HÈT
MÈNSELIJK LÉVEN!?
ÌN DÍE VERHALEN
WÒRDT OOK STEEDS WEER DUIDELIJK
DAT ‘N BÈSTE SAMENVATTING VÀN DÍE NÁÁM ÌS: ‘ÌK ZÀL MÈT
JÓU ZÍJN’?!
Precies dus óók
wat G D zegt tegen MOSJ
in de Woestijn.
En het aardige ìs
dat die Grote Aartsvaders als “die Av
Raham van de VELEN”, Yitschak & Ya’akov
stuk voor stuk óók al
‘problematische
figuren’ zijn!?
Nou niet bepaald
van díe soort ‘heiligen’
die ‘Jóuw Kerk’ ook zo erg graag
in “Haar BUITENGEWOON BONTE Vaandel“ verkoos Op te Dragen te Kust
& te Keur?!
Maar juist eerder
wat dubieuze & ook niet Bepaald Sterk Voorbeeldige Figuren…
Uiterst Menselijk Dus?!
Precies
Zoals Jij en Ik,
en als G D zegt dat ‘hij/zij/het’
ook Hun G d is, dan is daarmee vooral
ook gezegd willen worden dat ‘t zich juist
níet zozeer verbindt aan allerlei uiterst
vrome, onberispelijke, kwezelige
‘heiligen’ {‘àls die al bestaan!?’},
maar aan mensen zoals al die
Nijvere Lezers vàn
Hèt Verháál!
Met onze mooie
& ingewikkelde kanten,
mèt AL ONZE BREUKEN
& BROKKEN?
ÌK
VIND DÀT
EERLIJK GEZEGD HEEL
BEVRIJDEND!
Asih, man, 79 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende