47740185 Een Motief achter ‘t onderzoek naar de
HISTORISCHE
QQLEQ YEHOSJOEA
IS OOK DAT ER IN DE
VIER EUANGELIEVERHALEN
NIET SLECHTS ÉÉNDUIDIG OVER
HEM/HAAR/HET GESPROKEN
EN GESCHREVEN
WERD?!
Men
hoopte wel
deze eenheid in die tamelijk grote verscheidenheid te vinden in ‘n historische werkelijkheid achter
al die teksten…
‘n Historische YESJ
die AAN DE TEKSTEN TEN GRONDSLAG LIGT ZOU WELLICHT 🤔 KUNNEN GAAN AANTONEN dat die euschrijvers één☝️werkelijkheid voor ogen 👀 hadden die dit alles ‘kloppend’
zou kunnen gaan blijven
maken!?
Die typisch
19e-eeuwse behoefte
aan ‘n redelijk verlossende eenduidigheid heeft uiteindelijk, als we de studies erover mogen geloven, nog maar heel weinig meer opgeleverd dan ‘n enkel flardje “HISTORISCHE
YOSJOEA”?
Die zou je
dan ook zo vervolgens
bij Flavius Yosephus tegenkomen, iets wat ook alweer ontkend werd door ‘n historicus
als Fik MEIJER?
Daarbij blijft
natuurlijk ook weer de vraag 🙋♀️ WÀT WE EIGENLIJK VERSTAAN ONDER
“HISTORISCH”?!
ÉÉN
van Ad’s leermeesters,
Rochus ZUURMOND, gaf hiervan zo volgens hem ‘n treffende omschrijving!
Hij schrijft:
“‘N GEBEURTENIS IS IN ONS WOORDGEBRUIK ‘historisch’ wanneer ze, voor zover wij dat kunnen bezien, zich afgespeeld heeft overeenkomstig de wijze waarop
ze is beschreven’…!”
HOE
MINDER📈📉📊GEGEVENS
wij dus hebben uit de bronnen, des
te minder wij weten? En ook de BETROUW-
BAARHEID VAN DE BRONNEN IS
IN ‘t GEDING…
Typisch ‘n Mals
myDi-Kluifje in ons Tijdsgewricht van Hackers, A.I., POLITIEKE gaatjes & hoekjes in advertenties, reclames & wereldwijde commerciële brainwash…?!
Asih, man, 79 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende