47852 YESJ vraagt dan aan de Torahkenner: ‘Wie is,
DENK
JIJ, VAN
DEZE DRIE QQLEQ~
MANNEN DE NAASTE GEWORDEN
VAN HÈM DIE GEVALLEN WAS 🧺 IN DE HANDEN VAN DE AYATOLLAH,
HAMAS/HETZBOLLAH~ROVERS?
En de Torah-KENNER KAN ALLEEN MAAR ANTWOORDEN:
“DIE BARMHARTIGHEID AAN HEM DEED!”
En YEHOSJOEA zegt hèm vervolgens:
“GA EN DOE JIJ EVENZO!”
Dit Verhaal is zo dus kraakhelder:
niet de functie, religie of positie
telt om te bepalen
wie jouw naaste is!
En niet deze Priester of die Leviet
blijkt dé nááste te zijn van de man
die in de handen
van de ‘schaamteloze hamas,
hetzbollah/ayatollahrovers was gevallen’,
maar het is de
door het publiek
uitgekotste Samaritaan!
OP DE VRAAG ‘WIE IS MIJN NAASTE’
krijgt de kritische Torah-Kenner als antwoord
dat hijzelf de naaste moet worden
en nu beter in de voetsporen
van die verguisde Samaritaan dus kan treden
dan in de voetsporen van die vrome priester
en zijn zijn hulpknechtje?!
Deze Verhalen vertellen, kortgezegd,
HET TEGENGELUID:
DE ANDERE KANT VAN HET VERHAAL!
EN DOOR ALS LEZER,
TOEHOORDER EN SCHRIJVER 📝 📑 ✍️
DIE DAADWERKELIJKE
OMKERING VAN DE WAARHEID
TE BEGRIJPEN,
KANTELEN OOK DE FOCUSPUNTEN
IN DAT VERHAAL?!
Asih, man, 79 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende