ATB kamp verslag

had van afgelopen vrijdag tot en met zondag atb kamp met school in limburg.
voor de mensen die niet weten waar atb voor staat: al terain bike (simpel gezegd mountenbike, maar atb is korter! XD )
ik ben lekker al donderdag middag vertrokken naar mijn stage begeleidster die vlak bij school in haarlem woont, en mijn stage bedrijf verzorgde de atb's voor het kamp.
ben lekker met haar zoon (die mee ging als leiding ofzoiets) naar limburg gereden.
we zaten letterlijk 5 á 10 min van de belgische grens in heyerade ofzoiets (heeeeeeeel klein dorpje van letterlijk 3 straten!gaap!)
we kwamen daar rond 5 uur aan (na een auto rit van 3 uur)
maar we zijn lekker eerst uit eten geweest met z'n tweetjes bij een pannekoeken boerderij (zo lekkernahnah)
daarna weer naar de camping gereden en daar heb ik mijn tentje opgezet.
toen kwam er nog even een oud klasgenootje langs uit mijn alle eerste jaar cios, die nu bij de landmacht ofzo zit. zijn basis is vlak bij venray en die heeft ff anderhalf uur ofzo gereden om mij even een uurtje te zien, de gek!
nadat hij weg was heb k met de zoon van mijn stage begeleidster nog in zijn busje hartenjagen gespeeld.
daarna naar bed gegaan, omdat ik de volgende dag vroeg op zou moeten en de halve dag op de atb zou zitten.
niet veel later nadat ik in bed lag kwamen mijn andere stage begeleider en een klasgenootje van mij aan, die bij hetzelfde bedrijf stage loopt.(en die moesten hun tentje in het donker opzetten XD haha)
de volgende ochtend lekker rustig opgestaan.
al had ik het wel ijskoud gehad die nacht in mijn tentje en slaapzak!
na een paar uur kwam een van de leraren aan en langzaam aan kwamen de rest van mijn klasgenoten aan.
en mijn mentor was weer te laat ( dat mag weer wel, maar als ik te laat ben krijg k gezeik! hoezo oneerlijk?)

nadat iedereen zijn tentje op had gezet en we de uitleg hadden gekregen over wat de bedoeling was en wat we die dag gingen doen zijn we op de fiets gestapt en in 3 groepjes met de leraren er op uit getrokken.
we hebben 25 km gefietst. en nog iets meer omdat we van de route zijn afgeweken om naar het 3 landen punt te fietsen en weer terug.
wat een klim was dat zeg om daar te komen! lekker lang en soms stijl naar boven.
maar om eerlijk te zijn viel het me best mee, dat klimmen, en de hele fietstocht!
onderweg hebben we eten gekocht en eenmaal terug op de camping hadden we anderhalf uur om:
- te douchen
- om te kleden
- te koken
- eten
- en afwassen

daarna hadden we na bespreking in de bar van de camping (waar we ook mochten drinken onder de bespreking, hoe relaxt)
alleen had bijna niemand er aan gedacht om pen en papier mee te nemen van huis voor de na bespreking!
bleek dus dat we een verslag van het kamp moeten maken! (had ik kunnen weten, maar dan nog! niet leuk!)
daarna nog even lekker met een paar klasgenootjes buiten gezeten en nog meer bier gedronken.
daarna maar naar bed gegaan.
( wat is het daar boven op zo'n berg/heuvel in limburg trouwens 's avonds en 's ochtends vreselijk koud! niet grappig meer! je bevroor zowat zonder mijn warme trui)

de 2e dag heb ik met mijn klas eerst een cursus meganica gehad van de atb's.
daarna hebben we op en parkeerplaats en veldje in een nabij gelegen dorpje spelletjes op de fiets gedaan.
was opzich wel leuk, maar ik vond het nou niet zo leuk dat ik zeg van goh dat doen we nog n keertje!
toen middag pauze gehad op de camping, daar snel wat naar binnen gewerkt en met 3 kwartier zaten we weer op de atb, maar nu voor de 2e fietstocht van het kamp.
wederom 25 km, maar wel voor de wat meer ervaren fietsers. en dat was ook wel te merken, want sommige klimmen en afdalingen waren nou niet wat je zegt makkelijk, en de afdalingen waren ook niet altijd heel veilig.
over van die smalle paadjes van soms hoogstens n halve meter breed, over een zandpad met allemaal los liggende vuurstenen en uitstekende boomwortelen, en uiteraard veel kuilen, hobbels en bochten! (dood eng af en toe, dus ik ben soms maar eventjes afgestapt om een stukje te lopen)
toen we terug waren op de camping hadden we hetzelfde avond programma als de avond ervoor.

op de 3e dag moesten we zelf met onze studie groepjes de laatste route fietsen van ongeveer 50 km.
de route liep merendeels door belgie. en de leraren hadden gezegd dat dat de mooiste en meest ongerepte route van het kamp zou zijn. maar dat viel me vies tegen. ik heb onderweg vooral veel akkers, boomgaarden en wijlanden gezien, en af en toe een stukje bos. en uiteraard veel heuvels/bergen.
eerlijk toe gegeven, als je daar boven op zo'n berg ding staat en je kijkt naar beneden naar de wijlanden, dorpjes en zo, dan is het uitzicht soms adembenemend! maar dan nog, de dagen daarvoor vond ik persoonlijk de uitzichten mooier!
mijn studie groepje bestaat uit 2 andere meiden, en er kwam nog een 3e bij omdat haar studiepartner niet mee kon vanwegen een pols blessure.
wewaren het enige meiden groepje, en met trots kan ik zeggen dat we echt netjes gereden hebben! heel constant qua tempo (en nee dan bedoel ik niet het slome slakken tempo, maar een netjes tempo) we gingen vrij gelijk op met een jongens groep alleen die moest vaak stoppen vanwege lekke banden en ander fiets pech omdat ze als gekken die hellingen met al die stenen af racen, en dan rustig nog bij trappen ook om nog sneller te gaan.
ik snap dat het leuk is en een kick geeft, maar als aankomend sportleider is het ook onverantwoord en gewoon gevaarlijk. zo is er ook een midden in een stijle afdaling over de kop geslagen en in de bosjes beland. waarbij hij bijna een ketting botsing had veroorzaakt maar net niet omdat de rest achter hem nog net op tijd kon remmen en er lachend langs kon rijden.
we kwamen als 3e groepje van de 6 binnen. en waren als laatste weg gegaan. maar 2 andere groepjes waren helemaal fout gereden.
maar alsnog mijn stage begeleider (die op verschillende punten onderweg stond te checken of we wel de juiste route reden) was trots op mijn groepje.
en dat was fijn om te horen!
we hadden verwacht dat we op hoop van zegen om 3 uur 's middags terug zouden zijn.
maar we waren al om 1 uur terug. de route/het parcours viel me heel erg mee, en ik was na die tocht ook het minst moe van de 3 tochten. terwijl dit toch de langste was (en volgens de kaart de zwaarste)
daarna fietsen schoon gemaakt (wat is dat ontspannend eigenlijk)
daarna nog een bespreking/evaluatie gehad over die dag en het hele kamp.
en daarna was het kamp afgelopen!

iets meer dan de helft ging er uiteraard gelijk vandoor naar huis,
maar ik bleef met 10 anderen en de zoon van mijn stage begeleidster nog een nachtje.
we zijn die avond met z'n 12e uit eten geweest in een dorpje nabij.
althans dat was het plan!
maarja we waren even vergeten dat het limburg was waar we zaten. en er in de buurt alleen maar dorpjes waren. want maastricht was iets te ver om met 12 man in een busje voor eigelijk maar 5 personen te rijden.
toen we uiteindelijk in een dorpje met genoeg restaurants waren wou de helft naar de snackbar. dus gingen we met 6 man opzoek naar een restaurant. maar ze hadden nergens plek voor ons.
dus uiteindelijk zijn we met z'n alle in een snackbar balend.
waar het eten trouwens niet eens heel lekker was.
en waar ik (bleek later die avond pas) €5,- teweinig wisselgeld had terug gekregen! (de afzetters!)
na de snackbar zijn we nog even een kroeg in gedoken, waar de jongens voetbal hebben gekeken en bier gezopen. maarja wat wil je met 10 jongens en maar 2 meisjes?knipoog
jammer alleen dat het duits en engels voetbal was, anders had het misschien wat meer geinteresseerd.
toen we terug naar de camping gingen was ik helemaal kapot, en blij dat ik was gebleven en niet naar huis was gegaan die dag.
kwamen we terug op de camping bleek het pas 22 uur te zijn gaap! verward
maar iedereen was zo moe van het kamp dat we bijna allemaal vrijwel meteen zijn gaan slapen.

toen ik de volgende ochtend wakker werd was de rest al wakker.
en mijn klasgenootjes waren allemaal al aan het opruimen en inpakken.
ik heb alles lekker rustig aan gedaan, eerst lekker ontbeten enzo.
daarna toen de rest net weg ging ben ik rustig gaan inpakken.
mijn overgebleven eten heb ik aan een klasgenoot en de zoon van mijn stage begeleider gegeven die nog een dagje bleven om nog een route te fietsen.
binnen een half uur had ik alles opgeruimd en ingepakt.
en ben ik met hun 2 naar de bushalte gelopen, waarna zij aan hun 4e route zijn begonnen.
eenmaal met de bus (na 3 kwartier) aangekomen in maastricht heb ik daar nog even op een vriend van mij gewacht tot hij klaar was op de uni, en hebben we op zijn kamer nog wat gedronken en bijgepraat.
we hadden elkaar al ruim een half jaar niet gezien! dus dat was wel gezellig.
daarna ben ik aan mijn treinreis (van 3 uurverward) naar huis begonnen.
en ik was blij toen ik eindelijk thuis was!
al vind ik het ook jammer dat mijn kamp voorbij is en ik niet nog meer heb kunnen fietsen!
maar ach, dat fietsen komt wel zodra ik eindelijk mijn eigen mountenbike heb!
ik moet alleen nog even een goede en leuke vinden!
ik heb een super leuke gezien, echt super mooi! zwart met knal roze! maarja daar zitten dingen op die ik als amateur mountenbiker echt niet nodig heb, en daarbij vind ik €2499,- iets te veel voor een verjaardags cadeautjeknipoog
dus gaat de zoektocht naar een andere, meer geschikte atb door.
morgen maar even bij de fietsen winkel/maker in het winkelcentrum kijken.
een half uur voor ik weg ging op kamp kwam ik er achter dat ik nog geen fietshandschoentjes had zonder vingers en ben ik die daar gaan halen, en zag ik allemaal atb's! ik wist niet dat ze die daar verkochten!
dus ik heb weer wat leuks te doen morgen!knipoog

nu ga ik maar eens lekker slapen denk ik!

kusj mirjam
22 okt 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van music*girl
music*girl, vrouw, 35 jaar

Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende