Ik probeer nu dus om het rekening nummer van mijn vader om te zetten naar de mijne, maar wat een gedoe. Om hem te wijzigen moet ik een 'mijn pagina' aanmaken op de gewone NS-site, niet van de OV-fiets. Daar moet ik mijn OV kaart koppelen aan het account, maar om dat te doen heb je een kaartservicecode nodig.
Volg je het nog?
Om die code te krijgen moet ik een aanvraag doen. Dat duurt een kwartier, dan krijg je een mail met óf daarin de code, óf daarin een verzoek om langs de kaartautomaat te gaan om dáár de code te activeren, waarna je een mail thuis krijgt met de desbetreffende code.
Ik wacht nu nog op dat eerste mailtje. Als ik langs zo'n automaat moet ga ik echt slaan.
Hoeveel moeite om even een rekeningnummer te veranderen...
Die hele OV-chipkaart is één grote faal. Ik heb nog niet met de trein gereisd sinds ze dit hebben ingesteld. Ik vind bepaalde punten namelijk echt not done. Zo vind ik het echt bizar dat je een minimaalbedrag moet hebben, ook wanneer je treinrit.
Deze blog is de zoveelste bevestiging dat er gewoon zo veel schort aan het systeem.
Hahahahaha geniaal geschreven dit. Het is om te huilen, die hele OV Chipkaart. En zoals Luunaa zegt, zijn er plannen om het hele zootje af te schaffen. Dág duizendmiljoen euro voor het in- én uitvoeren van de OV paprikachipskaart! (Die vergelijking maak ik omdat er in een zak chips ook voornamelijk lucht zit)
Ach ja, daarom gebruik ik (en anderen) ook graag de uitdrukking sjipskaart. Het is echt te hopen dat er iemand het lef heeft binnen (één van) de betrokken organisaties om die stomme kaart af te schaffen. Het is dat er van die kaartjes via Kruidvat en Blokker worden verkocht, anders was het helemaal einde oefening. (Voor mij, althans)