Dienstverlening
We hebben landgenoten die met graagte onze spoorwegen afkraken en ja, toegegeven, het kan soms beter.
Dat het ook anders kan, ondervond ik een tijdje terug; de trap op naar het perron en er stond al een trein te wachten.
Dan maar even een sprintje om die te halen, maar de deuren waren of gingen al dicht.
Op hetzelfde moment ging de deur vooraan open en de machinist kwam naar buiten en zei tegen me dat ik via de cabine mocht instappen.
Dat was nog eens een meevallertje, want bij de meeste stoptreinstations ben je dan een half uur verder (of meer)
Dit station overigens niet, daar stopt bijna elk kwartier een trein.
Om de machinist niet (alsnog) in de problemen te brengen, geen waar en wanneer, want misschien mag (mocht) hij dit niet eens doen. Bij het spoor zijn ze heel erg van de regeltjes.
Om je een idee te geven:
Waar tot voor kort een omroep in de trein of op het perron met "dames en heren" begon, wordt het personeel nu geacht met "beste reiziger" aan te vangen.
Dat gebeurt niet altijd en er is al een personeelslid geweest die op het matje mocht komen omdat die een mededeling was begonnen met het aloude "dames en heren"
Erbij gelapt door een "collega" ....
freebird, man, 12 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende