Afgelopen zaterdag was er een open dag van de werkplaats Haarlem, ter gelegenheid van hun 180-jarige bestaan.
Alle reden voor mij om te gaan kijken dus.
Listigheidje was dat ik wat moest schipperen om er te kunnen gaan kijken, ik zat immers op vrijdag nog in het noorden van Italië.
Uiteindelijk was ik rond vijf in de ochtend thuis, met een middag, avond en een nachtje doorrijden met enkel tankstops en sanitaire pauzes was dat mogelijk.
Voor slapen bleef er ongeveer drie uur over en, gek genoeg, werd ik zelfs tien minuten voor de wekker wakker...
Gezien de afstand en de hoeveelheid slaap had ik al bedacht alles met de trein te doen, voor het geval zich een dipje zou manifesteren..
Het is al geruime tijd geleden dat ik de werkplaats voor het laatst bezocht heb en er is in de tussenliggende tijd veel veranderd.
Ergens blijft het apart dat delen van te behandelen treinstellen nu met luchtkussens verplaatst worden, in plaats van op hun eigen of nooddraaistellen.
Feuteuws:
Wat er overblijft als de panelen van het dak in het onderste deel van een dubbeldekstrein (IRM) verwijderd zijn:
Wat oud materieel wat aanwezig was:
Na de werkplaats was de dag nog niet voorbij, want er stond nog een concert op de agenda, dat van Shakatak.
Ik had verwacht dat het langer zou duren, maar het was iets eerder afgelopen dan 23:00 h en dat gaf de mogelijkheid om een trein eerder naar huis terug te pakken.
Uiteindelijk was het één uur 's nachts dat ik mijn huis binnenrolde.
Snel naar bed, want ook de zondag stond volgeboekt..
Geen foto's van die dag, maar ook hier was het van vroeg in de ochtend tot ver in de middag en moest ik zondagavond nog "even" aan het werk..