Vanochtend opnieuw naar het assurantiekantoor gebeld (zie ook mij vorige verhaal) in verband met de verlopen verzekering van mijn motor. Zoals ik wel al vermoedde is de rekening vorig jaar naar mijn oude adres gestuurd en door de nieuwe bewoners dus niet terug of door gestuurd.
Nu heb ik destijds netjes een verhuisbericht doorgestuurd aan het assurantiekantoor. Zij hebben dit ook ontvangen en in hun systeem aangepast. Ze hebben daar dus het juiste adres. Ook hebben zij een schriftelijk bericht gestuurd aan de verzekeringsmaatschappij.
Maar daar, bij Fortis ASR, is het schijnbaar niet goed aangekomen.
Een maand of negen na de verhuizing verliep mijn groene kaart. Zij hebben vrolijk de groene kaart inclusief de rekening, de herinneringen en uiteindelijk de melding van de afsluiting naar het oude adres gestuurd.
Na deze berichten hebben ze blijkbaar besloten dat ik een wanbetaler ben en mijn verzekering zonder pardon geroyeerd en mijn als wanbetaler in het systeem genoteerd.
Tot zover kan ik het allemaal nog begrijpen.
Wat ik niet begrijp is waarom er geen bericht naar het assurantiekantoor is gegaan om ze te op de hoogte te stellen van dit probleem. Zij hadden immers wel het juiste adres in waarschijnlijk het probleem in enkele minuten kunnen oplossen.
Nee, zonder ook maar op een af andere wijze contact met me te hebben gehad (behalve dus schijnbaar pogingen om een brief te sturen, gebeurd dat niet eens aangetekend?) wordt de verzekering stopgezet en rijdt ik dus ruim een jaar onverzekerd rond.
Ik moet er niet aan denken dat er iets gebeurd was in die tijd..
Oke, allemaal heel slordig dus, maar uiteraard houdt het hier niet mee op!
Bij de Fortis zijn ze er schijnbaar van overtuigd dat ik een wanbetaler ben en daar wijken ze niet zomaar van af. Ze weigeren de verzekering opnieuw af te sluiten ondanks de uitleg en notabene hun eigen gebrek in verband met het gestuurde verhuisbericht. Een zekere Erwin bij de Fortis heeft dat in elk geval laten weten aan het assurantiekantoor.
Zelf besluit ik ook nog maar eens met de Fortis te bellen.
Die Erwin is echter rechtlijning en halstarig. Hij wijkt geen centimeter en zegt dat ik wel kan proberen anderen (lees: hun) de schuld in de schoenen te schuiven, maar dat ik zelf veeeel eerder had moeten ontdekken dat mijn verzekering verlopen was.
De notitie 'wanbetaler' blijft dus in het systeem staan.
Met als gevolg dat dit de komende vier jaar elke keer in beeld springt wanneer ik een verzekering probeer af te sluiten.
Daarnaast ben ik mijn 5 opgebouwde schadevrije jaren kwijt. Dat scheelt al gauw een euro of 60 per jaar aan verzekering. Niet alleen dit jaar, maar ook de komende jaren..
Die irritante Erwin van Fortis heeft me behoorlijk gefrustreerd.. Hoe stijf kun je zijn!
Wat een kl**tzak zeg..
Goed, onverzekerd rond blijven rijden leek me niet verstandig.
Ik heb dus maar contact opgenomen met onze contactpersoon bij de RVS en hem het verhaal uitgelegd.
Gelukkig kan ik met John wel praten. Hij verwacht niet dat de wanbetaler notitie bij hun een groot probleem is. We hebben immers al jaren alle rekeningen netjes betaald.
Ik mag inmiddels dus weer motorrijden dus; alhoewel het nog niet definitief goedgekeurd is (dat moet op kantoor gebeuren).
Wel ben ik dus mijn schadevrije jaren kwijt, maar hiervoor ga ik nog wat langer stoeien.
John heeft me aangeraden de rechtbijstandsverzekering (ook bij de RVS) te bellen om te vragen wat ze hier mee kunnen. Dat ga ik waarschijnlijk volgende week doen.
Morgen krijg ik, als het goed is, het dossier van mijn oude assurantiekantoor met alle gegevens die zij hebben. Daarmee hoop ik mijn schadevrije jaren aan te kunnen tonen en dat ik netjes mijn adres heb doorgegeven.
Pff.. Wat een gedoe..
Elja