Is het toch niet fijn als je als luisteraar serieus genomen wordt?
Dat als je een bericht stuurt met een op- of aanmerking die ook ter harte
genomen wordt?
De afgelopen maand heb ik naar twee radiostations een bericht gestuurd via
de electronische mail en bij beiden lijkt het alsof ze hem niet ontvangen
of gelezen hebben.
De eerste ging naar
beatfml.
Over de combinatie van het lidwoord de met Patronaat.
Noem me een zeurpiet, maar de juiste schrijf/spreekwijze is het Patronaat en
dus niet de Patronaat.
Zelfs het doorsturen van een mail van Patronaat zelf (zoals zij zichzelf presenteren)
mocht niet baten, ze blijven het consequent verkeerd zeggen.
Patronaat zelf hierover: "je zegt toch ook niet de Paradiso, zij laten ook het lidwoord weg"
Een tweede mail ging naar Veronica.
Een platenruiter die bij de flitsers steevast verwijst naar de RDS op je radio.
Ja, leuk, zolang dat werkt is dat prima. Maar als je dus geen RDS hebt, of, net zo erg, een
radio waarbij je het scherm niet kan aflezen, dan heb je daar dus geen klap aan..
Noot: de meeste van zijn collega's op dezelfde zender lezen ze wèl voor!
Bij beiden vraag ik me af: Als ik als luisteraar niet serieus genomen wordt, wat moet ik dan wel niet denken?
In een tijd waarbij luistercijfers heilig zijn neem je dat soort zaken toch mee, ook al is het maar een
enkeling die de moeite neemt om te reageren.
Allemaal doen ze spelletjes om de interactie met de luisteraar gaande te houden (of om de indruk te wekken) en worden de toehoorder aangemoedigd om te mailen of te SMS-en.
Maar nu blijft het stil/wordt het stilgezwegen...