New York 4

2 mei

Vandaag was het weer erg mooi weer! We zijn naar het zuidelijkste puntje van Manhattan gegaan. Hier vind je Battery park, vanaf hier kan je met de boot naar het vrijheidsbeeld, ellis island en Staten Island. Dit hebben we niet gedaan. Wel hebben we hier heerlijk in het park gezeten en eekhoorntjes gevoerd.

Ook hier lag een cache, deze hebben we met veel pijn en moeite gevonden. We hadden namelijk nog een trackable die in de US wilde blijven. Daarna zijn we via Wall street (niets te zien/beleven want het was zondag) naar the south street seaport gelopen. Onderweg kwamen we door wat leuke kleine straatjes met oude gebouwen. Omdat het erg warm was geworden en ik heel slim te veel aan had zijn we maar weer gaan shoppen. Dit keer bij GAP. Na het shoppen zijn we terug gelopen naar de kleine straatjes, hier hebben we Mexicaans gegeten bij Mad dog.

Onderweg naar Brooklyn hebben we onze tassen afgegooid in het hotel en zijn we de metro weer in gedoken. Vanaf de Brooklyn Bridge zijn we naar het zuiden gelopen door allerlei leuke winkelstraatjes. Ook hier natuurlijk weer geld uitgegeven. Brooklyn was veel dorpser dan Manhattan, veel meer kleine winkels en ander soort winkels. Er was onder andere een winkel met alle soorten wol en breinaalden.

Na Brooklyn zijn we met de metro weer richting Manhattan gegaan, Little Italy om precies te zijn. Hier hebben we bij een beroemde pizzeria gegeten, het was erg lekker maar veel te veel. De restjes hebben we meegenomen naar het hotel.

3 mei

Vannacht heeft het heel hard geregend en onze pizza was een beetje soggy. Maar nog steeds een prima ontbijt met een kopje Starbucks erbij. Na ons heerlijke ontbijt zijn we naar 5th avenue gegaan om voor mij bij de Disney store te kijken. Deze was net als die op Times sq helaas aan het verbouwen! Geen Disney dus deze vakantie. Omdat het weer minder goed was wilden we naar een museum, we hadden gelezen dat het MOMA een interessant museum was, met een erg leuk design winkeltje. Dit moesten we natuurlijk van dichtbij bekijken. Eenmaal bij het museum aangekomen bleek er een rij van +/- 2,5 block te staan. Dit vonden we wat te lang, maar het winkeltje konden we niet negeren, eventjes binnen kijken dan maar. Ook hier weer geld uitgegeven.
Na het MOMA winkeltje hadden we wel behoefte aan een kopje Starbucks. Hier hebben we bekeken wat verder nog leuk was in Manhattan. We wilden naar nog een museum, maar ook dit is mislukt. In plaats daarvan zijn we naar Soho/Tribeca gegaan. Dit is een hippe buurt met... veel winkels. Onder andere de flagship store (Prada) ontworpen door Rem Koolhaas (soort van cultureel?..). Hierna voor Kyra en Gabor allstars zonder veters gezocht. Dit was een hele tour, maar we hebben voor allebei een leuk paar schoenen gevonden.
Omdat mama last had van haar voet zijn we met een taxi terug naar het hotel gegaan.

Toen we net in het hotel waren is het onwijs hard gaan regenen. We waren net op tijd binnen! Eind van de middag, toen het weer droog was, zijn we naar ground zero gegaan. Hier even gekeken en toen door gelopen naar Centery 21, een chaotisch winkelcentrum. Natuurlijk weer iets gekocht! allebei een paar schoenen.

's Avonds hebben we bij Spice market gegeten, dit is in het meat packing district. Erg lekker gegeten en toen we weggingen stonden er zeker 50 mensen te wachten op een tafeltje! Het is dus erg populair.
05 mei 2010 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Mechola
Mechola, vrouw, 34 jaar

Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende