spoorweghumor #106
(geleend van een andere webstek)
..maar eigenlijk te triest voor woorden:
Moge bakker
Goedemorgen klant, dat is dan 20 euro.
Wat kan ik voor u betekenen vandaag?
Alstublieft, 20 euro, en dan wil ik graag een heel gesneden bruin alstublieft.
Kijkt u eens, alstublieft. Bruin brood, gesneden.
Dank u bakker. Mag ik m'n wisselgeld.
Ja hoor, alstublieft 18 euro terug.
Maar bakker, wat is dit nu? U geeft me maar een half bruin brood. Ik vroeg om een hele.
Ja, beste klant. Zoals u ziet ligt er sneeuw. En het vriest ook. Dat zijn extreme weersomstandigheden. Zoals u gisteren op de website van onze bakkerij heeft kunnen lezen moeten klanten van de bakkerij op zo'n moment rekening houden met minder brood, kortere openingstijden en langere rijen.
Oh, maar waarom dan. Het is toch gewoon winter, net als elk jaar?
Nou klant, bij sneeuw kan het zijn dat de vrachtwagens die het meel brengen de bakkerij niet allemaal kunnen bereiken en bij vorst duurt het langer voor onze oven op temperatuur is. Om ervoor te zorgen dat elke klant toch brood kan kopen zijn we helaas genoodzaakt om de broden te halveren en klanten soms zonder brood weer terug te sturen naar het begin van de rij.
Nou, rare zaak, maar ik betaalde zojuist wel de prijs voor een heel brood.
Beste klant, zoals ik al zei had u dat vantevoren allemaal op de website van de bakkerij kunnen lezen. We hebben u hierover dus voldoende geïnformeerd. Maar gelukkig kan ik u melden dat als er met het brood iets niet goed is, u gewoon gebruik kunt maken van de regeling 'geld terug bij beschimmeld brood'. De bakkerij vindt het ook heel vervelend, maar uiteraard kunnen we helaas niets doen aan extreme weersomstandigheden en we doen er alles aan om alle klanten toch nog brood te kunnen verkopen.
De klant verlaat in boze toestand de bakkerij, op weg naar het station.
Gelukkig komt zulke klantgerichtheid alleen bij z'n bakker voor.
freebird, man, 12 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende