Eindelijk eens vóór de regen binnen in plaats van halverwege verrast/ getrakteerd
te worden op een pot nattigheid.
Onze nationale treintjesrijder laat zich ondertussen weer eens van haar beste kant
zien door van te voren al aan te kondigen met minder treinen te gaan rijden.
Ik heb verhalen mogen optekenen van (oud) spoormedewerkers dat ze het bedrijf koste
wat kost draaiende hielden, al lag er een meter sneeuw of vroor het dat het kraakte.
Maar sinds de bureauridders met niets anders dan cijfertjes vergelijken bezig zijn, gaat het
jaar na jaar bergafwaarts.Zie ook het gebeuren met de zwaan op Amsterdam CS* verleden
week, dit was dezelfde persoon die al eens de wind van voren kreeg omdat hij 'onbevoegd' een
trein van datzelfde Amsterdam naar Utrecht reed midden in de winter bij gebrek aan een
machinist. Nee, daar hebben ze procedures voor, wat zoveel betekent dat je als reiziger uren
vertraging oploopt, in plaats van een snelle afhandeling.
Voor de autobezitters onder jullie: tijdens de regen je auto wassen is ook een besparing..
Al lijkt het tot nu toe erg mee te vallen met de neerslag, afgaande op de buienradar.
Aankomend weekeinde gaan we in ieder geval echte zomerse temperatuurwaarden meemaken.
Komt mooi uit, want aankomende zondag is er op het terrein van ijsbaan de Meent in Alkmaar
het evenement Historica
http://historica-alkmaar.nl en de avond
ervóór de Gondelvaart in het nabijgelegen Koedijk.
Eens zien of de warmte ook een reden is om treinen te schrappen. De rails zouden wel eens kunnen kromtrekken.
* Tegenwoordig heet het Amsterdam Centraal, maar ik vind Centraal Station nog altijd stukken beter klinken.
Idem voor Utrecht, Rotterdam, Den Haag (niet te verwarren met HS)
En voor de liefhebbers: Gilze CS. (ooit eens gehoord in de trein toen die daar stopte en een meisje deze opmerking
maakte naar de groep mensen waar ze mee samenreisde)