zou het?
TILBURG - Mensen die merkkleding dragen met een herkenbaar label, hebben meer succes dan anderen. Ze halen meer geld op bij een collecte, maken meer kans bij een sollicitatie en worden vriendelijker bejegend.
Dat blijkt uit een dinsdag gepubliceerd onderzoek waaraan gedragswetenschappers Ron Nelissen en Marijn Meijers van de Universiteit van Tilburg jaren hebben gewerkt.
De wetenschappers stuurden honderden proefpersonen met dure merkkleding, goedkope logo's of merkloze kleding op pad. Degenen die een poloshirt droegen van exclusieve merken als Lacoste, Ralph Lauren of Tommy Hilfiger hadden evident het meeste succes.
Het zou mij vooral benieuwen wie dat onderzoek gefincierd heeft.
Want je weet: wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
Ik denk dat het een marketing truc is van een merkartikelenfabrikant die dit onderzoek betaald heeft om er nog maar een argument bij te krijgen om vooral merkkleding te kopen.
Het heeft net zo goed te maken met de persoon die die onzin draagt.
(een hoop geld voor kleding die net zo goedkoop geproduceerd is als merkloze)
freebird, man, 12 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende