HONGKONG SJANGHAI
PINGPONG KINGKONG Ni Hao? NO GOOD!
Wipwap! Highlow! PPV FVD JANMAAT JANRAP BIER~
KAAI VERWILDERSTE CHERRYCADETJES HONDSRUG
BULLSHIT SLOKOP RUSTZACHT
KLETSKOEK BAARDAAP
Heilzame ordening?
Wèlk verbànd bestaat er zo bijvoorbeeld tussen
de Yesjoea die gelijkenissen vertelt, ÈN de Yesjoe
die ´wonderen verricht´?
Bij deze vraag
moet ons uitgangspunt,
dat feiten uit ´t leven van Yesj die naar ´t schijnt
onderling sterk verschillen, geconstateerd moeten worden,
zijn waarde kunnen bewijzen!
´t Gaat óók om bruggen tùssen deze terreinen?
Wònderen
van genezing zijn net als het vertellen
van gelijkenissen ´therapeutische daden´ van Yehosjoea!
Tegenwoordig spreekt men vaak over het therapeutisch karakter van sprookjes,
en nog steeds vallen kinderen goed in slááp, wanneer men ze van tevoren een Verháál kan vertellen
dat een begin èn een einde heeft? Bij Yesj namen gelijkenissen toen ook al
ongeveer de plaats in van sprookjes,
maar ze zijn óók ànders!
Tegen de achtergrond
van het wereldbeeld van Yesjoe kunnen gelijkenissen en daden van genezing
als uitdrukking van één èn dezèlfde mìssie
worden begrepen!
Voor de mens van deze tijd
nemen we een binnenkant & een buitenkant waar.
De buitenkant noemen we wereld, de binnenkant zíel. ´t Héle terrein van onze
gedachten, die dromen, gevoelens èn religieuze ervaringen verplaatsen we naar de binnen-
kant. Vàndáár de ´zíelzòrger´, die zich júist òm die zíel bekommert. Ook de mening dat de
godsdienst gehéél & àl ´n privézaak is, ontstaat doordat men hem geheel in de ziel van
´t individu plaatst?!
Voor de mensen
uit de tijd van Yèsj wat ´t ànders:
dáár beweegt de mens zich, voorzien van ogen, ´n hàrt & ´n stèm, níet deelbaar
in lichaam & zíel, maar slechts àls één gehéél bestaand,
tussen twee buitenkanten!?
De éne buitenkant,
we noemen deze i/h vervolg I,
is de zichtbare wereld, dáár zijn de medemensen
& de gehele waarneembare kosmos. -
De àndere buitenkant
is de ònzichtbare wereld: we noemen deze i/h vervolg buitenkant II.
Want ´t gaat om ´n tweede zône v/d buitenwerkelijkheid v/d mens,
níet om ´n wereld in z´n innerlijk?
Déze onzichtbare wereld
is echter niet sùbjectief, privé of enkele imaginair,
maar zij ìs zonder meer buitengewoon reëel! Deze wereld wordt principieel onderscheiden
van drómen!!!
Drómen,
zo zègt men al in ´t vroege jodendom, dàt ìs ´n záák v/d
heidense zíeners & profeten, dàt zijn allemaal
fantasieproducten?
Voor joden en christenen daarentegen
is de buitenkant II ´G ds wèrkelijkheid´, èn wèl ònvergànkelijke werkelijkheid.
Je kùntdìt terrein of delen ervan ook met de normale ogen zien, maar vaak wordt het zó beschreven:
dìt terrein wòrdt toegankelijk, dóórdàt men zich
òmdraait!
Dàn néémt men wáár,
wat ànders àchter íemands rug staat?
En dit tweede buitengebied {buitenkant II} IS ZÈLF IN TWEEËN GEDEELD: G D & DE ENGELEN STAAN AAN DE ENE KANT, satan de duivel èn de boze geesten aan de àndere, maar enkele graden
i/d hiërarchie láger! De buitenkant II is dus níet ´t terrein v/d zíel, ´t gaat ook niet om voorstellingen of om dingen die ´men moet geloven´.
Maar ´t is de belangrijkste,
ònvergànkelijke hèlft vàn de werkelijkheid.
Zij hoeft niet te worden bewezen. Néé, voor deze mensen is ´t zeer duidelijk,
dat de ogen van ´t hàrt schèrper zíen dan de ogen
van ´t lichaam.
Ten aanzien van deze
werkelijkheid v/d goede en de kwade machten komt ´t er vooràl
op aan, voor wèlke van deze twee machten men kiest,
wèlke náám men áánroept.
´t Wòrdt dúidelijk
dat ´t in deze buitenkant II OM GODSDIENST IN Z´N TOTALITEIT GAAT,
en dan niet àlleen om de de joodse of de christelijke. Deze wereld van buitenkant II wordt ook toegankelijk in ´t moment v/h visioen,
dàn kàn ´n profetische ziener misschien
´de zoom van G ds gewaad
waarnemen´?
Op zùlke visioenen
is ´t geloof v/d joden & christenen gebaseerd v/h eerste
tot ´t laatste boek v/d bijbel. Zij worden met de lichamelijke ogen gezien,
alsof het gordijn voor een ogenblik
is weggetrokken?
De i/h begin genoemde
´verheerlijking van Yesj òp dé Bèrg´
hoort dáár
óók bij.
Gewoontevorming
.......?