QQleQ
ALLE DISCIPLINES
ÀLWÈL MÓGELIJK ÌS,
KAN NOG NIET I/D OUDHEID-
KUNDE?
Zíj verwaarloost
nu al jaren ´t tweede niveau,
dàt zó nóódzákelijk ìs òm scepsis
te pareren!
We weten nu
wàt Q ìs & zijn ´doorverwezen´ naar
de web-pagina´s waar we de gereconstrueerde tekst kunnen lezen,
maar JL kan ons nog niet verwijzen naar ´n webpagina of boek
waarin ´t òns ìn vòldóende detail
úitgelegd wòrdt!!
Hij zal ut je
niet kwalijk nemen als we niet
overtuigd zijn vàn ´t bestaan vàn Q, want niemand neemt de moeite die inzichten
over te dragen: de gegeven literatuur is dus
nog ònvòldóende?
Begrijp
´m niet verkeerd:
de te noemen websites, diverse vertalingen
& andere boeken variëren van alleszins redelijk
tòt héél góed èn zíjn geschikt voor zo´n
allereerste kennismaking!
´t Ontbreekt
echter nog aan boeken
die ons àllen vèrder blíjven brengen? De duffe situatie roept een al even
simpele als urgente vráág òp: wàt ìs de wáárde vàn de geesteswetenschappen
àls de ìnzichten níet voldoende ´bíj de burger kómen´? Ìs ´t onderzoek ook
niet als ´n muziekstuk dàt níet
wòrdt úitgevóerd?!
Dìt ìs
wèllìcht níet
dé ideale plááts òm de huidige
universiteitscrises te bespréken, JL
wil ons er wèl graag òp wíjzen DAT HIJ
ZIJN WERK ~ ÒNS ÚITLEGGEN WÀT WE WÉTEN ÓVER DIE ´OUDE WERELD´
ÈN WÁÁRÒM WE DÀT WÉTEN ~
níet naar behóren
kàn doen?
Ìn beleidsbargoens:
de geesteswetenschappelijke kènnis-
ìnfrastructúúr ìs
ìngestòrt!
´t Onder-
staande ìs wèlìswáár
vàn ´n íetwàt hóger niveau
dàn ´de kinderbijbel´, maar het
is ten enenmale òn-
vòldóende.
We
gaan dus
´stùg dóór´
...