vakantie tsjechië slowakije

even een mega lang dagverslag over me vakantie (euhm hoezo ik verveel me knipoog )

Vrijdag 13 Juli:

Begonnen met me tas in te pakken en om 7 uur de bus richting den Bosch genomen want ik bleef bij me tante slapen omdat ik anders never nooit om 8 uur op centraal station nijmegen kon zijn. Bij me tante nog een keer gestoeit met me tas want omdat er spullen bij waren gekomen kreeg ik me tas niet dicht en me slaap matje kreeg ik niet opgerolt Maar om kwart voor 9 eindelijk klaar dus toen de t.v aangezet en nog lekker gerelaxt… De bedoeling was dat we op tijd naar bed gingen maar dat lukte niet want om 1 uur lagen we pas in bed.

Zaterdag 14 Juli:
Vandaag om 6 uur opgestaan ontbeten en daarna nog een keer gestoeit met me tas want ik was vergeten me bestek te labelen dus hop tas open bestek, bord, beker zoeken en labelen. Toen nog meer spullen gekregen om mee te nemen (aspirine, pleisters jodium enzo) waar ik niet blij mee was want ik kreeg me tas echt niet dicht.. Om 7 uur vertrokken we richting nijmegen. Daarom 8 uur aangekomen met veel moeite en veel lol alle tassen in de busjes geladen en kennis gemaakt met me mede busgenoten ( Saskia, Ilse, Loes (chauffeur) Rosa, annelou, Stefan, Paul, Michiel) Toen we daar stonden te wachten terwijl alles aan het inladen was kwam er nog een asociale man aan gereden die na een keer getoeterd te hebben gewoon door reed en ondertussen nog flink aan het schelden was (hij had al gedronken die man ) Omdat we moesten proppen om alles mee te krijgen zat je vooral achterin niet erg convertabel (heb ik maar 1 keer gezeten gelukkig) We maakten verschillende stops en bij een van die stops zat ik met Zoë (die in de andere bus zat) en Annelou op het gras, kwam er een heel apart geklede man langs met allemaal knuffels en kralen op z’n kleren en z’n karretje en ik dus goed balen dat ik nog geen fototoestel had maar goed wij daarna verder gereden kwamen we in de file met zo’n 32 graden was dat echt niet tof en hij bleef maar duren en duren.. op een gegeven moment moest paulus (paul) zo erg naar de w.c en in geen velden of wegen een tankstation te vinden dat hij een leeg flesje pakte en daar (terwijl de bus reed) in piste Was ik even blij dat ik niet naast hem zat… maar daardoor werd heel de bus wel even melig. Terwijl de bus verder reed ging ik lekker verder lezen in me boek van pirates of the caribbean (met film foto’s) en halverwege had ik dat boek dus al uit maar gelukkig had ik nog een boek mee genomen.. Tegen 8 uur zijn we ergens gestopt om te eten, we bleken de andere kwijt te zijn geraakt en we moesten toen via münchen naar wenen rijden waar we zouden overnachten. Na veel bellen kwamen we om 1 uur aan op de camping

Zondag 15 Juli:

Om 9 uur opgestaan met een dikke lip maar gelukkig ging dat over gedurende de reis naar Slowakije. Weer verkeerd gereden waardoor we uitkwamen bij de grens van Hongarij Daar even gestopt en Ilse, rosa en Annette waren van bus gewisselt waar michael, zoë en michiel voor in de plaats kwamen (mijn bus indeling klopt niet kom ik nu achter maar goed) De radio ging aan en wij met z’n alle vrolijk mee bleren.. bij een stop was er een speeltuin waar Jasper (de hoofdstaf) en ben van de glijbaan in de kinderspeeltuin afgingen, waar de rest natuurlijk om lachte en foto’s maakte. Daarna vertrokken richting Zvolen waar we de eerste nachten zouden overnachten.. Na alles te hebben uitgeladen gingen we de tenten verdelen en Saskia vroeg of ik samen met haar in de tent wou dus wij samen de tent opgezet wat een heel avontuur was want we kregen de tent niet opgezet terwijl de zon vrolijk doorscheen (36 graden) Na 10 min kregen we door dat we 2 stokken verkeerd om hadden gedaan en daarna stond de tent al snel. Nadat iedereen klaar was met tent opzetten en inrichten zijn we naar het dorp gereden en daar gepint en boodschappen gedaan en daar ook eindelijk een wegwerpcamera gevonden. De rest van de avond hadden we vrij en na het eten met een groep gevoetbalt en gevollybald en daarna het programma voor de volgende dag gehoord. Om 1 uur onder een prachtige sterrenhemel de tent ingekropen

Maandag 16 Juli 2007:

Om 8 uur opgestaan, gedoucht (verschrikkelijke koude douche) omkleden en met z’n alle ontbeten. Halverwege kwamen we er achter dat we niet om 10 uur maar om 9 uur werden opgehaald dus om 9 uur de busjes in, onderweg de gids opgehaald en op naar het raften (wat achteraf kanoeën bleek te zijn. Na groepjes te hebben gemaakt en instructie het water op gegaan.. Dit ging niet helemaal goed want we zijn een aantal keren vast gelopen maar uiteindelijk toch bij de plek aangekomen waar we mochten zwemmen, bij die plek was er een rots zo’n 10 meter boven de grond en wie dat wou mocht daar van afspringen dus ik (hoewel ik het best eng vond daar van afgesprongen, die paar seconden waren geweldig hoewel het best lang leek te duren was de kick verslavend dus nog 3x gesprongen. Daarna verder geraft en daarna terug naar de camping. Op de camping met Zoë en annelou de fleecedekens gepakt en op het gras gaan liggen.. daarna gegegeten, gevollybalt en daarna onder de ‘partytent’ gekletst, moppengetapt en gezongen.. en met Ben en Zoë afgesproken om naar beatstad te gaan (maar moet nog ff kijken hoe het zit met het geld)

Dinsdag 17 Juli 2007:

Half 8 opgestaan, om gekleed en ontbeten. Na enig gezoek en overleg over de mogelijkheid om te zwemmen onze tas ingepakt, in de busjes gestapt en naar de grot van Harmanec te rijden. Maar voordat we daar waren moesten we eerst klimmend/wandelend naar boven, het ging redelijk vlot naar boven maar halverwege ging het toch tegenvallen maar toen we boven waren was het uitzicht was het uitzicht meer het meer als de moeite waard en gaf het een goed gevoel het gehaald te hebben. Daar aangekomen warme kleren aangetrokken want in de grot was het koud (ongeveer 5 graden) daarna een rondleiding gehad door ‘mister guide’ tijdens die rondleiding kwamen we op een stuk waar we geen foto’s mochten maken want daar zaten vleermuizen en toen we een van de trappen afdaalde zat er ook werkelijk een vleemuis boven ons dus dat was echt gaaf om te zien. Na de toer even tijd om eten/souveniers te kopen en om groepsfoto’s te maken en daarna op weg naar beneden wat een stuk sneller ging en op een gegeven moment gleed ik zelfs uit maar snel weer opgestaan en verder afgedaald. Op de parkeerplaats even wat gedronken en met de hele groep het YMCA dansje gedaan. Daarna gingen we richting supermarkt waar ik onder ‘deskundig oog’ van Jasper voor 140 euro (incl geheugenkaartje van 1GB) een digitale camera kocht. Toen we de supermarkt uitkwamen kwam ben op het idee dat het makkelijker was om het winkelwagentje in de bus te zetten dus dat gedaan en toen kwam de beveiligings man kwaad naar ons toe dus snel de kar er uitgehaald en terug naar de camping gereden. Daar mochten de mensen die dat wilden zwemmen dus ik nog even leker gezwommen want het water was veel lekkerder als de douches Toen het zwembad dicht was gegeten en ‘gespeeld’ met me camera. Toen ik me camera opborg en me foon aanzetten zag ik dat ik een sms van suus had gehad waarin stond of ik mee ging naar de kermis dus maar vrolijk terug ge-smst dat dat niet ging Daarna onder de partytent de dag besproken en de foto’s bekeken waar ben op staat in vrouwenkleding, in een winkelkarretje en in een speelgoedautomaat ding en daar veel lol om gehad.

Woensdag 18 Juli:

Vandaag een reisdag. Wij ’s morgens de tassen ingepakt en de tent te hebben opgeruimd, en saskia had gevraagd of ik de hele vakantie bij haar in de tent bleef dus dat gelijk afgesproken. Na het ontbijt alles in de busjes gepropt en naar de volgende camping gereden. Op de nieuwe camping mochten de dames in de grote tent (plek voor 4 mensen in plaats van de coupeltentjes voor 2 personen) en ik werd gevraagd of ik daar mee inging dus ik gezegt dat dat goed was helemaal vergeten wat ik saskia beloofd had en toen ik me dat herinnerde voelde ik me behoorlijk lullig tegen over haar en nagevraagt te hebben of ze het echt niet erg vond (‘nee ik vind het niet erg ik denk alleen dat ik meer lol met jou heb als met Annelou’) dus toen geruilt met annelou omdat ik het met Saskia ook erg leuk vond. Nadat alle tenten te hebben opgezet muziek geluisterd kwam er een vrouw aan met de vraag of de muziek zachter/uit kon dus dat gedaan en na het eten wat gaan drinken bij gekke gerrit en met paul, stefan, alwin, ik, saskia en anette op het gras gaan zitten en ik had al snel een grasspriet gevonden waar ik mensen mee kon klieren tenminste dat dacht ik maar sommige vonden dit juist prettig We hadden erg veel lol en ’s nachts in de tent was sas erg melig maar dank aan de grasspriet toch geslapen

Donderdag 19 Juli:

De bedoeling was voor vandaag de trappetjes route gaan wandelen maar het was veels te warm (40 graden!) dus we zijn naar Aquacity gereden (een groot zwemparadijs) Voor de verandering bij jasper in de auto en flink met de muziek meegezongen (o.a Marco borsato) bij het zwembad aangekomen een centrale plek uitgezocht en onder het mom van: ‘wir sind die hollanders’ met z’n alle bommetje gedaan en je zag mensen gewoon denken dat we gek waren ) Na een rondje zwembad mochten we gaan zwerven over het park. Ik heb met verschillende mensen meegelopen en zelfs een aantal keren de sauna in geweest. Om 5 uur weer verzameld en naar de winkel gereden eten gekookt en een kampvuur gemaakt. Aangezien de houten bankjes die er stonden echt niet zitten op een gegeven moment dwars gaan zitten (met aan iedere kant van de bank een been) en Saskia ging voor me zitten op dezelfde manier dus tegen haar aan gaan hangen (vond ze niet erg gelukkig) maar daarna kreeg ik wel last van me rug dus toen Inge achter me ging zitten ben ik tegen haar aan gaan hangen (na dit gevraagt te hebben) en zo had ik de ideale plek gevonden Rond 1 uur gaan slapen.

Vrijdag 20 Juli:
De trappetjes tocht vandaag. Allemaal de wandelschoenen aan en om half 11 vertrokken. De toch liep dwars door het bos van de slovensky rai (slowaaks paradijs) onderweg kwamen we allemaal watervalletjes tegen waar ik dan ook foto’s van heb gemaakt. We moesten met houten en ijzeren trappetjes omhoog langs de watervalletjes en ook over stenen klimmen waardoor ik me net een berggeit voelde. Toen we wilden lunchde kwamen we er achter dat we het brood waren vergeten haha Het was een erg mooie route ondanks dat we onderweg een onweersbui hadden. Bij de afdaling had ik de pech dat me zooltje verschoof dus dat wel lastig. Toen we terug op de camping waren schoon shirt aangetrokken, gepint en daarna wezen eten bij gekke gerrit waar we nog een heel gezellige avond hadden (foto’s zijn echt lache)

Zaterdag 21 juli:

Vanmorgen vroeg opgestaan (half 7) op ons gemak opgestaan ontbeten, lunchpakketjes gemaakt en tassen ingepakt om om half 10 naar het Tatra gebergte gereden waar om half 11 de wandelroute begon, na een heel stuk over het asfalt te hebben gelopen waar het asfalt zo warm was dat het zelfs smolt Zijn we een grindpad ingeslagen. Over bergpaadjes kwamen we bij een begraafplaats aan voor wandelaars die in de bergen zijn omgekomen maar daar moesten we blijkbaar voor betalen wat we niet hebben gedaan me weer een berggeit gevoeld want het pad ging over grote stenen het pad kwam uit op een meer waar we om heen hebben gelopen en dat kwam uit op een restaurant waar we hebben geluncht. Daarna zijn we een pad ingeslagen dat ons naar de top zou moeten leiden maar helaas gebond het halverwege te regenen, donderen en bliksemen dus uiteindelijk zijn we omgedraait en over de glibberige stenen naar beneden gelopen waar veel concentratie voor nodig was beneden aangekomen in de bus gestapt, naar het winkelcentrum gereden waar ik 3 wandelsokken, een hoesje voor me camera en een hoedje kocht. Daarna terug naar de camping en eerst alles gechekt want er was nogal veel omgegooit dus wij kijken of er niks gejat was. Dit was gelukkig niet het geval. Later nog gepraat met sas want ze had inmiddels een jongen waar ze nogal veel mee optrok en die ze nogal leuk vond dus daar met haar over gepraat maar ze wou me echt niet het gevoel geven dat ze me liet vallen of wat dan ook dus daar was ik wel blij om. Later op de w.c me dag verslag geschreven, me batterij opgeladen en verder gelezen. Daarna me tas ingepakt, gerelaxt en op tijd naar bed.

Zondag 22 Juli:

Weer een reisdag. Na me tas 600x opnieuw ingepakt te hebben (want ik kreeg het echt niet mee) alles naar buiten gegooid en ontbeten. Tijdens het eten gezongen voor Annelou want die was jarig. Daarna tent afgebroken de busjes ingepakt en weggereden uit het slowaaks paradijs, Slowakije en op naar Tsjechië tijdens de reis sliep bijna iedereen. Op de camping aangekomen alles naar de logeer plek geshouwt en daarna de tenten op gaan zetten. Toen alles stond zijn we tafels gaan verschuiven en een kookplek gebouwt. Daarna wachten op het eten en na het eten gekletst en zelfs nog even opgesloten geweest op de wc want ik kreeg de deur niet meer open Maar na veel gedraai en gedouw toch opengekregen. Daarna nog heel even gekletst en op tijd naar bed gegaan.

Maandag 23 Juli:

Vandaag mochten we eindelijk uitslapen maar ik was toevallig om kwart voor 7 al wakker en sas ook en die vroeg hoe laat het was dus ik me foon aangezet gezegt dat ze niet wou weten hoe vroeg het was en na het toch gezegt te hebben me omgedraait en verder gaan slapen. Om kwart voor 8 weer wakker geworden en toen er toch maar uit gegaan om te gaan douche (eindelijk warme douches!) en daarna buiten gaan zitten en afgewassen. Om 10 uur was iedereen wakker, en na het ontbijt lunchpakketjes gemaakt, wandelschoenen aangetrokken en in de omgeving gewandelt. Naar de bron van het natuurbad gelopen die in de vorm van een draak was. Onderweg was Jasper onze gids die ons intressante weetjes vertelde en later nog gezellig met hem gekletst. Boven op de berg bij de kerk op de foto geweest met Sanne en Lisa met als achtergrond het mooie uitzicht. Tijdens de terug weg met Ilse gekletst die heel toevallig in Tilburg op kamers zit Terug op de camping ons opgefrist en daarna naar Dvur kralové gereden. Na geld te hebben gepint mochten we in de stad dwalen. Bij een fontein had Ilse vriendjes gemaakt met een klein meisje en later kwam die vader vragen of ilse met haar op de foto wou dus daar een foto van gemaakt. Tijdens het terug lopen naar de bussen even een winkeltje binnen geweest waar Jasper voor mij flink aan het afdwingen was voor mij en daardoor heb ik nu een nieuwe spijker 3 kwart broek daarna boodschappen gedaan, naar de camping gereden en gekookt. Daarna zou ik mee helepen met het afwassen en toen ik een theedoek aan het pakken was en naar beneden liep viel ik goed lomp plat op me gezicht, dus de mensen die dat hadden gezien flink lachen natuurlijk maar gelukkig kon ik er zelf ook om lachen Na het afwassen met Jasper, lisa, inge, ilse, ben, Sanne en loes gezellig zitten kletsen en foto’s gemaakt

Dinsdag 24 juli:

Vandaag naar de dierentuin geweest. Ik was met de groep van Jasper, loes, inge, Sanne, ben en lisa meegelopen. Na de lunch hadden we een safaritoer gemaakt en toen we verder liepen zagen Jasper en Ben een speeltuin waar natuurlijk ingespeeld moest worden Na om 4uur weer te hebben verzameld boodschappen gedaan en daarna door gereden naar Köks waar we een oud ziekenhuis hebben bezocht. Terug op de camping gegeten en daarna met Ilse en Zoë nog een avondwandeling gemaakt en met Paul, inge, Sanne, lisa, Zoë en ilse buiten voor het hotel gezeten. Later hing ik omdat ik het koud had tegen stefan aan en Zoë zat voor me en later ging Zoë bij paul zitten en toen kreeg ik dankzij een windvlaag een plaswater over me broek. Dat was echt niet tof dus na een flinke gil van de schrk me pjama aangedaan en gaan slapen.

Woensdag 25 Juli:

Om 7 uur opgestaan want vandaag zouden we de sněžky gaan beklimmen. Om 9 uur verzameld en met de bus naar het begin punt gereden. Na ‘instructies’ zijn we gaan wandelen. Het ging lekker een goed tempo maar vreemd genoeg kreeg ik last van me kuit maar toch door gezet en het uizicht was super. De laatste loodjes weegde het zwaarste omdat het nogal hard waaide maar eenmaal op de top was het zeker de moeite waard! Het waaide op de top zelfs zo had dat je van de berg afwaaide als je niet uit keek. Na een pauze zijn we aan de afdaling begonnen. Op de top was het 12 graden (maar het voelde veel kouder aan) en gedurende de weg naar beneden werd het steeds warmer. Tijdens de afdaling liepen we over een pad wat uit stenen bestond en daar langs liep een ravijn dus we moesten goed uitkijken. Eenmaal op de verharde weg begon jasper met zingen dus vrolijk mee gezongen. Beneden op de bus naar de camping gewacht daar even opgefrist en daarna uit eten. Tijdens het wachten op het eten een ‘tekening’ gemaakt en rond laten gaan waar iedereen iets leuks op schreef. Na het eten (voor 68 euro gegeten met 18 man! En lekker dat het was) Terug op de camping nog wat gekletst en gedronken en op tijd naar bed.

Donderdag 26 Juli:

Door een vage droom wakker geworden en toevallig het alarm van Ilse gehoord wat af ging om de hertjes te gaan kijken dus eruit gegaan en met ilse en Zoë naar de hertjes geweest. Daarna nog even terug naar bed om 7 uur eruit om te douche tas in te pakken, tent af te breken en daarna ontbeten. Daarna de bussen weer ingeruimd en ik moest even achterin de bus maar wel misselijk daardoor (en dat verpeste een beetje mij dag ) Na de lege bierkratten te hebben ingeleverd voorin gaan zitten, reistablet genomen en even geslapen. Toen zijn we naar het oude ziekenhuis gereden daar een rondleiding van Jasper gehad die alles van een mapje voorlas en daarna zijn we naar Bethlehem gereden, dat is een stuk bos waar allerlei beelden staan. Daar op de parkeerplaats geluncht en daarna al slapend naar de buurt van Praag gereden waar de Camping was. De camping stond vol met Nederlanders. Na de tent op te hebben gezet mochten we relaxen en na het eten lekker op het gras gelegen en gekeken naar de lucht onder het genot van een ijsco en oook nog lekker gelezen. Rond 11 uur gaan slapen.

Vrijdag 27 Juli

Om 7 uur waker terwijl we mochten uitslapen nog met Sas liggen kletsen tot 9 uur en daarna eruit. Ontbeten met broodjes met multivitamine sap en sinasappelsap omdat Inge jarig was. Op ons gemak ontbeten en daarna naar Praag gereden. In Praag een kleine rondleiding gehad en daarna mochten we door Praag Zwerven. Ik liep met Ilse en Zoë mee en na enkele winkels te hebben bekeken kwamen we 2 mime spelers tegen. Op de Karlsbrug kwamen we een heleboel Nederlanders tegen en dat was op een gegeven moment wel irritant. Op de karlsbrug raakte we Zoë kwijt maar gelukkig gevonden en toen maar gelijk telefoon nummers uitgewisselt. Na even op het terras te hebben gezeten bij een beeld verzameld. Toen naar de bus gelopen en naar een mega winkelcentrum gereden. Daar inkopen gedaan voor zaterdag en terug gereden naaar de camping. Daar alvast me tas ingepakt, gewacht tot het eten klaar was en ik moest en zou met Sas op de foto want ze was ten slotte me beste vriendinnetje van het kamp dus die is ook maar gelijk gemaakt

Zaterdag 28 Juli

De dag van de terug reis. Om 7 uur opgestaan en me dagrugzak ingepakt en het heel kamp opgeruimt, alles in de busjes gepropt en op weg naar Nederland. In de busjes ontbeten en bij een Tjechie’s tankstation me kronen opgemaakt en bij de volgende stop in het busje van Jasper gestapt (geruilt met Paul) want bij jasper hadden ze betere muziek en meer ruimte Onderweg gelezen en geslapen. Rond half 8 in nijmegen aangekomen. De spullen uit de busjes geladen, mijn spullen bij elkaar gezocht en afscheid genomen van iedereen Op het station nog een patatje gehaald en ik had in de bus een briefje aan Sas geschreven (die ik bijna vergeten was dus toen ik terug kwam van het patatje haar opgezocht en ze was gelukkig nog niet weg dus haar dat briefje gegeven en gezegt dat ze dat in de auto maar moest lezen daarna terug naar me tantes auto gelopen in gestapt en terug naar Oisterwijk gereden. En dat was het einde van een super vakantie

Vanmiddag zette ik de computer aan en zag dat Sas me toegevoegd had op msn en dat ze een mailtje had terug gestuurd op me briefje dus dat was een leuk verassing het was dus erg gezellig!vrolijkerg vrolijkvrolijk

liefs,,
31 jul 2007 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van marjolinos
marjolinos, vrouw, 36 jaar

Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende