47663 ‘Wie ben ik, dat ik naar de farao zou moeten
GAAN
OM DE
QQLEQ KINDEREN VAN
ISRAËL VANUIT AEGYPTE
TE LATEN WEGTREKKEN?
En wat moet ik
aan de kinderen van Israël 🇮🇱 zeggen
als zij mij vragen 🧐 wie míj dit vraagt? Wat is dan zijn náám?’
WAAROP G D ZEGT: “IK ZAL ER ZIJN ZOALS IK BEN!“
DAAR IS HET ANTWOORD ALS MENSEN VRAGEN: ‘Wie ìs G d?’,
of zoals ze dat in de Bijbel doen:
‘WÀT IS DAN ZIJN NAAM?’
Dan staat er
hier in EXODUS 3:13-14
het best wel ingewikkelde antwoord op die vraag:
HIJ ZAL ER ZIJN ZOALS HIJ ER IS EN HIJ ZEGT DAT HIJ ZICH AL MET AL
NU ZO OPENBAART OP HET MOMENT WAAROP
ER IETS GEBEURT WAT JE AAN HEM
KUNT TOESCHRIJVEN!
Soms vraag 🙋 ik me af
waarom de schrijvers van de Bijbel
het ook zo moeilijk maken? Het antwoord op een van de meest voorkomende vragen in een geloof is toch wel:
‘WIE IS GOD?’
Dus waarom geeft
de Bijbel zelf dan zo’n ingewikkeld
antwoord?!
En toch
is dat blijkbaar
dé essentie van het geheim van deze ‘G D’ van de Bijbel!?
Hij maakt zijn naam bekend door te beloven dat hij er ìs
èn zo zàl zijn
als hij is?
De naam
van G d is:
“IK ZAL ER ZIJN ZOALS
IK BEN!”
Verder is hij
(zij/het) niet te ‘vangen’,
te ‘sturen’ of ‘vast te pinnen’ en door wie
of wat dan ook ‘vast
te zetten’…?!
‘n “Geheimzinnige,
onzichtbare”, alomvattende
alles doordringende “AANWEZIGHEID”/“SCHEPPER”,
“OORZAAK”/“HELPENDE KRACHT”
die alles ‘verduidelijkt
op een unieke
Eigen Wijze’
…
Asih, man, 79 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende