Met de moeders het hele eiland over

Aangezien het eilandje hier nogal klein is ben je in een weekendje wel het eiland over. De planning van vandaag was dan ook om lekker te gaan zwemmen en om 17:00 als de winkels open ginen nara Los Llanos te gaan. Maar gezien we afgelopen zaterdag van de vulkaan waren geblazen en door tijdgebrek op zondag niet nara het drakenbomen bos waren geweest vonden de moeders het leuker om die cultuur nog even te proeven en een andere dag naar Los Llanos te gaan aangezien dat nog met de bus kon. Het irritante was wel dat de vulkaan de teneguia wel helemaal in het zuiden en de bos in het noorden. Dat kon nog een ritje worden. Op naar de vulkaan teneguia. De gehele weg heeft Celes gereden behalve het laatste stukje gezien dit off road was. Bij de vulkaan aangekomen zette we de auto dicht bij het pad zodat we niet t ever moesten lopen. net achter ons kwam er nog een auto aan. Het was net zo een Seat Ibiza als waar wij in reden maar met meer deuken. Dat kon geen huurauto zijn dacht ik nog. Hup de auto op slot en uitstappen. De man van de andere seat was al uitgestapt en liep iets verder rond bij wat auto's te snuffelen. Zal wel moeten zeiken dacht ik. Op naar de eerste vulkaan. Dit is en klein vulkaantje aan de voet van de teneguia. Bij deze kan je in de krater lopen. De vorige keer vonden we daar hele mooie steentjes en we voelde zelfs wat warmte uit de grond komen. En ja hoor de steentjes lagen er nog. Na het bezoek aan het kleintje gingen we naar de grote. Deze is wat hoger en steilen dus het werd een heuze klimpartij. Maar daar draaide de moeders hun handen niet voor om. alleen boven aangekomen is er een stukje wat nogal smal is. en met hoogte vrees is dat nogal lastig. Dus zowel ik als mijn moeder moesten daar even onze adem inhouden. Maar daarna deden de warme gaten in de grond dit alweer vergeten. deze gaten in de vulkaan worden opgewarmt door de hete lava die zich nog in de vulkaan bevind. Ze zijn zo warm dat je er een ei in kan koken. Gezien het weer beter was dan zaterdag konden we nu wel ver kijken. dus het uitzicht op de vulkaan was prachtig. Je kon de gehele kust zien, de zoutwinningen, de bananen en druiven plantages en ook El Hierro (eiland verderop). Na al dat rachts aanschouwd te hebben zijn we weer naar beneden gegaan.
Bij de auto aangekomen zag iok dat de deuren niet op slot waren. Shit dacht ik vergeten de deuren op slot te doen. Maar ik had ze toch dicht gedaan, zal wel. In de auto zag ik dat de spiegel niet goed stond. Ik aan Celes gevraagdt of ze er tegen aan gestoten had. Nee zei ze. Ik dus meteen gezegdt dat iedereen alles moest nakijken om te kijken of er wat weg was. En ja hoor er was geld weg. Leuk heb je een leuke mooie en fijne vakantie en dan gebeurd er zoiets. Wij dus snel naar het dorpje om aangifte te doen. Bij een garage om de weg te vragen naar het politiebureau. Zij vertelde ons dat er geen politiebureau was en dat we naar het gemeente huis moesten. Ondertussen hadden ze de auto bekeken en zagen hoe de dief was binnen gekomen. Gewoon de porties bij het raam openbuigen en de deur van eht slot halen. Bij het gemeente huis vertelde ze ons dat we naar de gaurdia de civil moesten in Santa Cruz. Dan konden we dat beter via het observatorium doen dacht ik. Die staan wat hoger in het vaandel hier dan een paar toeristjes. Ik dus snel naar huis Santa Cruz gereden en alles bij het kantoor verteld. De volgende dag kon ik samen met iemand die spaans sprak naar het politie bureau voor de aangifte. Wij dus naar huis gegaan om wat te eten en bij te komen.
Ik zag al dat deze gebeurtenis de rest van de vakantie kon verpesten. Ik wilde dus pere nog naar het drakenbomen bos. de rest was het gelukkig met me eens dus zijn we daar nog heen gegaan. de Tocht in het bos duurde twee uur en de rit ernaartoe ook zoiets. Het zou dus krap worden om dit allemaal te voltooien voor dat het donker werd. Toch maar proberen. Helaas konden we toen we waren aangekomen het bos niet vinden. We zagen de drakenbomen wel in de verte maar de weg ernaartoe was niet te vinden. Waar we de bomen konden zien in de verte zijn we even gestopt. De moeders hebben toen wat in de struiken gaan pluisen. Ze roken venkel en wilde dara het fijne van weten. Na een tijdje kwamen ze terug met een hele bos. Daarna hebben we nog wat rondgelopen en een begraafplaats gevonden. Die hadden we nog niet gezien op het eiland hier dus eventjes kijken. De mensen worden hier in nissen geschoven die dan dichtgemetseld worden. Zag er wat raar uit maar leuk om te weten.
Toen zijn we maar weer terug gegaan. De weg was dezelfde als die we gisteren hadden gereden dus kwamen we weer voorbij het uitkijkpunt. Dit zag er in het donker nog mooier uit dan overdag. We konden de lichtjes van Los Llanos zien twinkelen. En dit getwinkel zag je ook over de rest van het eiland. De monden vielen weer eens open van verbazing over hoe mooi het was. De gebeurtenis van die middag was in 1 klap vergeten. Na een tijdje gekeken te hebben zijn we weer naar huis gegaan.
Ondanks de tegenslag alsnog een mooie dag geweest. dus wederom missie geslaagd.
10 mrt 2002 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Richard
Richard, man, 46 jaar

Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende