scholing

het is best grappig,
openbare scholen gemaakt om mensen kansen te geven.
om kennis te verspreiden en delen met en voor iedereen.

maar wanneer een overheid het doel heeft een gemeenschap te vormen
dan is educatie niets meer dan indoctrinatie.
niks heeft educatie en scholing met vrijheid te maken.
want niets tot weinig is nog vrij van overheids invloeden.
objectief onderwijs is ver te zoeken, en dan kan je nog alle onderwijs veranderingen er bij halen
wat te veel onduidelijkheid en negatieve effecten heeft op de educatie zelf.

het geld, het doel, de middelen
het motief

het is simpel
school is slecht voor je, het is de opstap en voorbereiding tot het accepteren van je slavernij.
slavernij misschien te hard voor je ?
dan kan je nog zeggen onderdrukking.
of afpersing.

het is bedoeld om meeste mensen hersen dood te maken.
scholing is gevaarlijk.
wie zelf leert zonder school kan meer en geniet ook meer.

laten we de basis pakken van vrijheid.
wie regels nodig heeft om vrijheid te omschrijven en te markeren leeft dus niet in vrijheid,
dit is een kern van het woord vrijheid, een absoluut woord, wat in praktijk wanneer er beperkingen zijn niet meer dat is wat het zegt.
dit is begrijpend lezen.
maar wie leert dat nog ?
nee je wordt geleerd te relativeren, maar woorden kan je niet relativeren, emoties en gevoelens en de sociale verhoudingen en wat nog meer kan je niet relativeren als woorden, maar misschien wel in ervaring.
maar vrijheid heb je nooit ervaren, dus hoe durf je het te relativeren ?

vandaag hoorde ik marco borsato weer eens met dat lied, vrijheid.
maar werkelijk zingt hij, commercie.
vrijheid is al, maar komt pas tot uiting wanneer je het bezigt.
ze wil alleen maar vrijheid, werkelijk, dat is een staat van zijn, maar wie vrijheid wil dient de overheid te vernietigen.
regels kunnen niet in vrijheid, mits het omschrijft dat er geen regels gemaakt mogen worden.
zij wil vrijheid in dat lied, en het enige dat ik kan bedenken is dat ze niet in oorlog wil leven (een uiting van persoonlijke ultime vrijheid wanneer je het uit het politieke haalt)
maar eigelijk bedoelt hij dat ze vrij wil zijn het zelfde te nemen te kopen en te genieten als westerlingen
wat niet meer zijn dan consumenten.

hier in zie je weer dat scholing gefaald heeft en de NWO (powers that be) een muziekant gestrikt hebben in het vervuilen van taal en ontnemen van werkelijke betekenissen.
hier is het dus totaal fout gegaan met de nederlander, niet eens trots op de eigen taal om het te gebruiken zoals het bedoeld is, maar ach dat gaat op voor velen.

wanneer overheden scholing regelen kan je er van uit gaan dat er geen objectief onderwijs is.
wanneer er geen objectief onderwijs is noemt met dat propaganda en indoctrinatie.
maar ach, wie heeft er nu nog kennis van zaken, zolang we maar kunnen shoppen ....
en dat is niet eens een nederlands woord.
08 aug 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van sui
sui, man, 47 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende