ave,
ik vind dat ik door de jaren heen veel van onze ''vrienden'' van de spoorwegen heb gepikt ...
van te laat komende en te vroeg weg rijdende treinen,
als ze ubberhoud zo genegen waren om te rijden...
fietsen die weg werden gehaald uit de stalling ,
door dieven en overactieve medewerkers van gemeente met ''targets''
om x fietsen per dag bij de stations op te ruimen, waar de NS(b) de opdracht stiekem voor gaf ...
tot conducteurs die weigerden om mij 1 min. voor negen op het perron te laten,
zo dat ik mijn trein van 1min. over negen niet kon halen,
omdat ik een kaartje met korting had, en dat de regels zijn...
in de winter heeft de NS(b) zo genaamd last van bevroren wissels...
ironisch dat hun collega's van de ''Veluwse stoom maatschappij'' zonder problemen op tijd weten te rijden in de winter...hoezo vooruitgaan is beter...
in de zomer hebben de watjes van de NS(b) last van bermbrand en uitzetting van spoorstaven ,
waar kennelijk de VSM WEL wat op weet,
want die reiden dan met hun treinen wel op tijd altijd...
in de herfst heeft de NS(b) last van gladheid, en in de lente,
de enige seizoen waar alles mee zou kunnen zitten voor de NS(b),
doen ze hun ''werkzaamheden''...
Arg, zo hebben ze altijd wat...
ik snap niet waarom we niet ''terug gaan naar toen'' en gewoon de VSM treinen laten rijden op alle trajecten door heel Nederland...
geen vervelende OV-chipkaart, gewoon een kaartje kopen bij een ouderwets conducteur...
oke ik weet dat we niet meer leven in de tijd van stoomtreinen,
en dat de OV mee moet met den tijd zogenaamd,
maar ik ben gewoon principieel tegen de OV,chipkaart...
door de OV-chipkaart zijn de treinkosten gewoon weer groter geworden,
en ik vind dat ding zo omslachtig en onduidelijk ...
ik kan me GEEN één voordeel van dat onding, voor de ''reiziger'' voorstellen...
ps; als een, maar dan ook een NS(b) medewerker nog mij een ''koekje'' of koffie
durft aan te bieden als bedankje dat ik de trein neem,
ga ik het 8 uur journaal halen ...
faithfully yours
The TeaRat