ruzie om boeddha

ave,

als ''kassa'' personeel ben je echt een ''gezicht'' van een bedrijf...
je krijgt soms complimentjes over het bedrijf,
en soms ,tja, de verbeterpuntjes te horen...

bij mij op werk krijg ik geregeld de ''onvrede'' van de tweedehands kopende consument te horen,
geregeld probeert men op de meest uit een lopende manieren de goederen voor minder te kopen...
zo zijn er mensen die prijsstickers verwijderen,verwisselen ...
mensen die met de raarste redenaties komen waarom ze minder zouden moeten betalen...

en alles hoor ik netjes aan, en leg de persoon de ''spelregels'' van onze kringloop uit,
met geduld en in alle vriendelijkheid...

sommige consumenten accepteren uiteindelijk de prijs,
sommigen laten het product liggen, maar je hebt ook klanten die boos worden...
en in hun woede hoor ik al te vaak de meest vreselijke verwensingen ,gevloek, voorbij komen...

dit accepteer ik met mijn onvermoeide positieve houding allemaal,
en probeer ze toch nog zo goed mogelijk te helpen ...
zelfs als iemand me de huid heeft vol gescholden ,
wens ik de ontevreden klant met een glimlach als nog een fijne dag toe,
niets minder dan gemeend uit de bodem van mij hart...

ik sta niet bij de kringloop voor mezelf of voor het geld,
ik verdien er gemiddeld net zo veel bij mijn huidige werkgever als een Keniaanse arbeider...
dus daar hoef ik het niet voor te doen...
o nee, ik werk bij de kringloop uit idealen, om de milieu te helpen met recycling en om mensen blij te maken...
niets minder en niets meer...

het steekt me soms dat mensen denken dat ik er sta voor mijn eigen gewin ,
maar dat is een ander verhaal...

nu heb ik geaccepteerd nogmaals dat ik soms te maken heb met ontevreden consumenten,
sterker nog ze mogen zelfs tot een zekere hoogte razen en tieren,
maar soms gaan mensen te ver...

zo ook vandaag...

ik werd in de middag gebeld door een klant, die eerder op de dag was gekomen ,
of ik een grote boeddha die de dame had gezien kon reserveren voor haar,
zodat haar vriend de grote dikke lachende beeld later op de dag kon ophalen...

dat was geen probleem, dacht ik...

ik had de reservering sticker geschreven ,maar kon even niet de tijd vinden om hem op de beeld te plakken...
tja, dat krijg je met een onderbemanning ...
en een handelaar meende dat hij recht had om de vrolijke zen meester te kopen,
OMDAT er geen gereserveerd sticker op stond,
ook na meerdere keren de heer op te wijzen, bleef de handelaar bij zijn stand punt dat HIJ er recht op had...

na weer een discussie gooide hij het geld op /over de toonbank en wou hij de winkel uitlopen...
en natuurlijk kon ik dat niet laten gebeuren...
dus rende ik achter de man aan...

buiten werd het weer een woorden wisselen, en greep de beste heer mij bij mijn keel,
ik bleef rustig als een boeddhistische monk en leidde de heer met de boeddha beeld weer de winkel in...
binnen werd het ''alweer'' een woordenwissel tussen de heer en de aangesnelde bedrijfsleiders...
ook hun konden de heer niet duidelijk maken dat hij geen recht had op de ''rust uitstralende'' beeld...

na dat ik de nummer bij pakte van de politie vertrok de heer toch ...
en heeft hij een melding gemaakt bij de directie,
en nu is het afwachten wat voor consequenties daar weer aan gaan hangen...

ik heb de voorval snel van mij afgezet en de rest van de dag weer positief de mensen geholpen in de winkel...
maar nu ben ik toch een beetje teleurgesteld en verdrietig door de voorval...

dat ik verbaal wordt belaagd is tot daar aan toe, maar fysiek is toch een stap te ver,
maar wat het me het meest steekt is dat men zo laag kan gaan om zijn gelijk te halen bij een''directie''...

en waar hebben we het over, een ''f*ck*ing boeddha beeld!!
zelfs de boeddhisten geven zelf weinig om die beelden, omdat ze weten dat dat het gaat om een gedachtes, filosofie, levensopvattingen en wijsheid, ACHTER het fysieke stuk steen dat als een illustratie dient...

ik had de beste man wel een boeddha willen GEVEN uit mijn eigen collectie, of zijn nummer willen noteren en hem willen bellen als de koop niet doorging of een vergelijkbare in de winkel kwam...
maar ik laat me niet bedonderen...

tja, zo jammer dat er mensen zijn die zo ver gaan...
toch teleurgesteld vandaag, maar ach, morgen is weer een dag...


29 mei 2019 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van tea4u
tea4u, man, 39 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende