Het was enkele minuten voor middernacht en ik besloot om te gaan slapen. Morgen zou de wekker om 7 uur af gaan en ik had mijn 'bedtijd' al te lang uitgesteld dankzij msn.
Anyway, ik had mijn tanden gepoetst, spullen klaar gelegd en net toen ik in bed wilde gaan liggen ging de pieper! Een prio 2 containerbrandje, niets ernstigs, dus ik ging redelijk op het gemakje naar de kazerne. Ook daar kwam iedereen op het gemakje aanlopen en gingen wij op weg naar de container. Ik moest ademlucht omhangen tot ineens de sirene's aangingen. Over de mobilofoon kregen we te horen dat wij niet meer naar die container moesten, maar dat er ergens anders in Middelburg een touringcar in de brand stond en daar moesten wij bij assisteren. Een andere tankautospuit van een andere kazerne in Middelburg was hier al naartoe gegaan, maar hadden onze hydraulische schaar/spreider nodig om een deur open te maken.
Toen was het ineens een heel andere rit, en werd dat containerbrandje de taak van een andere post.
Eenmaal ter plaatse moesten wij z.s.m de spreider gereed maken en de schuifdeur van de bus open maken. Ze wisten niet of de (engelse) buschauffeur nog lag te slapen onderin de bus, maar dat bleek gelukkig niet zo te zijn. De andere bemanning hadden boven en onder al wat ramen kapotgeslagen om binnen te komen, en hierdoor kwam veel rook naar buiten. Wij waren met de deur bezig en na enkele minuten konden wij daar al weer mee stoppen. De bus was gechecked en helemaal leeg. Aan de zijkant zaten sporen van brandstichting en samen met de rook- en waterschade kan de bus wel total loss verklaard worden. Na een uurtje konden wij weer inpakken en terug naar de kazerne.
Daar pakten we nog een drankje en voor ik het wist lag ik om half 3 terug in bed, niet geheel volgens planning.